بحرین تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد

بحرین تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد
شنبه 5 آبان 1403 - 18:17

وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران، درباره تشدید تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرد.

العالم ـ بحرین

بنابر گزارش خبرگزاری بحرین (بنا)، وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم و نگرانی عمیق خود را درباره تداوم تشدید تنش‌ها و عملیات‌های نظامی در منطقه خاورمیانه، اعلام می‌کنیم.

وزارت خارجه بحرین در این بیانیه خواستار برقراری فوری آتش‌بس و حمایت از غیرنظامیان در غزه و جنوب لبنان شد.

در بیانیه مذکور همچنین از جامعه جهانی خواسته شده است تا به مسئولیت خود برای برقراری آتش‌بس فوری، فراگیر و دائمی در منطقه عمل کند و از همه طرف‌ها خواسته شده است تا خویشتنداری کرده و کاهش تنش‌ها برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و درگیری را در اولویت قرار دهند.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت احیای مذاکرات صلح به منظور تحقق امنیت و ثبات منطقه‌ای و حفظ حقوق ملت‌های منطقه تأکید شده است.

پیش از این عربستان سعودی، عمان، عراق، یمن، لبنان، سوریه، اردن، قطر، کویت و امارات تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت و زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی دانستند.

به دنبال حمله هوایی رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز (شنبه /5 آبان ماه) روابط عمومی پدافند هوایی کشور با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

پربیننده ترین خبرها