گزارش العالم از تظاهرات مردم تونس در حمایت از مقاومت+ویدئو

شنبه 5 آبان 1403 - 22:24

مردم تونس به دعوت سازمان «هماهنگی اقدام مشترک برای فلسطین» و انجمن «مقابله با عادی‌سازی» در تونس، تظاهراتی در اعلام حمایت و همبستگی با مردم فلسطین و لبنان و رهبران مقاومت برگزار کردند.

العالم ـ تونس

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در تونس، مردم این کشور با برگزاری تظاهرات، شعارهایی در حمایت از مقاومت سر دادند و درحالی که تصاویر شهید یحیی السنوار و شیخ هاشم صفی الدین در دست داشتند بر ادامه راه این شهدا در مقابله با اشغالگر اسرائیلی تاکید کردند.

«صلاح الدین المصری» رئیس انجمن تسامح تونس به خبرنگار العالم گفت: در این تظاهرات شرکت کردم و برای روح شهید فرمانده یحیی السنوار و شهید هاشم صفی الدین فرمانده بزرگ مجاهد، نماز خواندم. این فرماندهان شهید مقاومت، افتخاری برای امت اسلامی هستند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات به سمت خیابان حبیب بورقیبه حرکت کردند و در حالی که تصاویر شهید یحیی السنوار را در دست داشتند شعارهایی در محکومیت توطئه جامعه جهانی در قبال محاصره شمال باریکه غزه و جنایات صهیونیست‌ها در این منطقه سر دادند و خواستار اقدام عربی فوری برای اعمال فشار به منظور توقف جنایات رژیم صهیونیستی شدند.

«المنصف بوزاری» از مسئولان جنبش الشعب در گفتگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: ما امروز در خیابان‌ها فریاد می‌کشیم و شعار سر می‌دهیم تا برخی نظام‌های عربی از خواب بیدار شوند و مزدوری و خیانت را کنار بگذارند.

وی گفت: برای حفظ خون تمام عرب‌ها و خون فرزندان فلسطین و لبنان و غزه باید یک تحرک عربی رسمی و مردمی به منظور حمایت از برادران‌مان در جبالیا صورت بگیرد. اردوگاه جبالیا در شمال غزه هر روز در مقابل تمام جهانیان در معرض نسل‌کشی و کشتار قرار دارد.

شرکت کنندگان تونسی در تظاهرات حمایت از مقاومت فلسطین و لبنان در فاصله چندمتری سفارت فرانسه برای روح شهید یحیی السنوار و شهید هاشم صفی الدین نماز اقامه کردند.

«غسان بن خلیفه» یکی از اعضای کمپین جهانی تحریم اقتصادی علیه حامیان رژیم اشغالگر به شبکه العالم گفت: دولت تونس نباید به سفیر آمریکا که نماینده بزرگترین دشمن ملت‌های ماست، اجازه دهد که در امور مردم تونس دخالت کند.

وی گفت: ما خواستار پایان دادن به همکاری نظامی با آمریکا هستیم و این که قانونی وضع شود که همه اشکال عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی را جرم‌انگاری کند؛ این حداقل کاری است که تونس می‌تواند انجام دهد.

پربیننده ترین خبرها