رابطه شهادت سید حسن نصرالله و سنوار با انقلاب الجزایر و تکرار سرنگونی جنایتکاران تاریخ

شنبه 5 آبان 1403 - 22:58

یک پزشک فلسطینی جنایتگری رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و یحیی سنوار رییس دفتر سیاسی حماس در غزه را به کشتار بی حدو حصر استعمار جنایتکار فرانسه تشبیه کرد که در نهایت پس از کشتار بی رحمانه مردم الجزایر، با انقلاب مردم آن کشور مواجه و مجبور شد از آن سرزمین رخت بربندد.

العالم – فلسطین

غسان ابو سته پزشک فلسطینی، در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: پیش از عملیات 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی / 15 مهر ماه 1402) و طی 3 تا 4 سال گذشته، بحران حاکمیتی در میان حاکمان رژیم صهیونیستی ایجاد شد، تظاهرات علیه نتانیاهو و درگیری بین اشکنازی‌های اروپایی و شرقی‌ها وجود داشت که در چارچوب کشمکش ایدئولوژیک بین سکولاریسم ملی و دین گرایی ملی و صهیونیسم مذهبی قرار داشت.

این پزشک فلسطینی افزود: همه این بحران‌ها بخشی از کشمکش در درون سکولاریسم اشکنازی بود که پیشتر در یک اشتباه مهلک تاریخی در سال‌های 67 و 48 عینیت یافته بود به این شکل که بخشی از فلسطینی‌ها در نوار غزه و بخشی دیگر در کرانه باختری رود اردن جدا از یکدیگر نگه داشته شدند غافل از اینکه این جدایی می تواند باعث شود تا فلسطینیان از دو طرف به رژیم صهیونیستی ضربه بزنند، پس صهیونیستها برای مقابله با آن راهی جز پایان دادن به حضور فلسطینیان در این سرزمین ندارند که این نیز غیر ممکن است.

غسان یادآور شد: به همین دلیل رژیم صهیونیستی اقدام به پاکسازی نژادی فلسطینیان در کرانه باختری نمود که نهایتا به خشونت و حملات روزمره شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان دامن زد.

وی این مساله را به زمان استعمار الجزایر توسط فرانسه تشبیه کرد و گفت که فرانسه پس از پایان جنگ جهانی دوم به خاطر آنکه در جنگ تضعیف شده بود، مستعمراتش در ویتنام و هند و چین را از دست داد لذا کوشید با سیطره بر الجزایر و سرکوب مردم آن اندکی از شکست هایش را جبران کند.

غسان ابو سته جنایتگری رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و یحیی سنوار رییس دفتر سیاسی حماس در غزه را به کشتار بی حدو حصر استعمار جنایتکار فرانسه پس از تضعیف قدرت آن بعد از جنگ جهانی دوم تشبیه کرد که در نهایت پس از کشتار بی رحمانه مردم الجزایر با انقلاب مردم آن کشور مواجه و مجبور شد از آن سرزمین رخت بربندد.

این پزشک فلسطینی خاطرنشان کرد: فرانسه نهایتا در سال ۱۹۵۸ با انقلاب مردم الجزایر مواجه شد و از این سرزمین رفت که این وضع مشابه وضع فعلی در فلسطین است که مردم از سوی صهیونیستها به شدت در فشارند در حالی که همزمان رژیم صهیونیستی در جبهه های مختلف خارجی با شکست مواجه شده لذا می کوشد با جنایت علیه فلسطینیان این شکستها را جبران کند اما در نهایت با انتفاضه مردم فلسطین مواجه و مجبور به رفتن از این سرزمین خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها