گزارش العالم از تظاهرات در لندن در حمایت از غزه و لبنان و محکومیت اسلام‌هراسی

يکشنبه 6 آبان 1403 - 14:43

لندن صحنه تظاهرات گسترده‌ای در محکومیت سیاست‌های دولت انگلیس در قبال بحران‌های داخلی و خارجی در یک سو و تظاهرات راستگرایان افراطی در طرف مقابل بود.

العالم - اروپا

در سایه تشدید درگیری‌های خاورمیانه و خشونت‌های روزافزون داخلی در انگلیس، لندن، پایتخت این کشور صحنه دو تظاهرات با رویکردهای متفاوت بود؛ تظاهرات اول به مناسبت سالگرد مبارزه با خشونت در این کشور و تظاهرات دیگر در همبستگی با غزه و لبنان برگزار شد.

این در حالی است که فعالان انگلیسی خواستار محاکمه تامی روبنسون افراطی، به دلیل نفرت پراکنی و ترویج اسلام هراسی شدند.

تظاهرات‌کنندگان با حرکت به سمت مقر کابینه، همدستی و نقش دولت این کشور در تشدید خشونت از جمله خشونت پلیس در مراکز بازداشت مهاجران را محکوم و سکوت دولت در قبال ترویج پدیده اسلام‌هراسی را نکوهش کرده و خواستار حرکت فوری برای مهار این اوضاع شدند.

تظاهرات‌کنندگان در پایان تظاهرات، در پیامی از دولت انگلیس خواستند برای توقف خشونت و پایان جنگ در غزه و لبنان و مقابله با افراط گری تلاش کند. چرا که سکوت دولت را عامل تشدید تنش و تهدید صلح می دانند.

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات به شبکه خبری العالم گفت: "ما شاهد بحران های انسانی فاجعه بار در سراسر جهان و نسل کشی در فلسطین هستیم. در این میان، به قدرت رسیدن جناح راست افراطی و تشدید نفرت پراکنی توسط نژادپرستان غیر قابل تحمل است".

در سایه تشدید تنش ها درگیری های داخلی و خارجی، سکوت دولت در چنین وضعیتی غیر قابل قبول است. تظاهرات کنندگان این بار از قلب لندن خواستار توقف سیاست های خشونت طلبانه شدند و بر حق همه ملت ها در برخورداری از صلح تأکید کردند.

پربیننده ترین خبرها