«معصومه کرباسی» نخستین بانوی ایرانی شهید راه قدس کیست؟

يکشنبه 6 آبان 1403 - 18:19

شهر شیراز امروز شاهد مراسم تشییع پیکر شهید «معصومه کرباسی» بود که به همراه همسرش «رضا عواضه» در حمله رژیم صهیونیستی به لبنان به شهادت رسید.

العالم ـ ایران

به گزارش العالم، معصومه کرباسی 12 سال پیش، پس از ازدواج با همکلاسی خود رضا عواضه در دانشگاه شیراز، ایران را به مقصد لبنان ترک کرد و اینک پس از گذشت 12 سال، به عنوان نخستین بانوی شهید ایرانی در راه قدس به وطن بازگشت. این شهید ایرانی به همراه همسرش در حمله هوایی برنامه‌ریزی‌شده ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان به شهادت رسیدند.

بنابر این گزارش، پهپاد ارتش تروریستی صهیونیستی روز شنبه 28 مهر به طور هدفمند یک خودرو در شهر جونیه را تعقیب می‌کرد، خودرویی که سرنشینانش کرباسی و همسرش عواضه بودند. خودرو در حال حرکت بود که پهپاد رژیم صهیونیستی به سمت آن موشکی پرتاب کرد اما به گوشه ماشین برخورد کرد و صدمه‌ای به سرنشینانش وارد نشد. عواضه خودرو را متوقف کرد. کنار اتوبان ایستاد، پیاده شد و دست همسرش را گرفت تا گوشه‌ای پناه بگیرند. سرنشین‌های خودروهای دیگر هم پیاده شدند اما انگار هدف‌های پهپاد مشخص بودند. موشک دوم هم شلیک شد و زوج ایرانی_ لبنانی به شهادت رسیدند.

بسیاری از مردم شیراز در مراسم تشییع شهید معصومه کرباسی، فارغ التحصیل دانشکده فنی مهندسی دانشگاه شیراز در رشته کامپیوتر مشارکت کردند.

شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع معصومه کرباسی، فعال فرهنگی و رسانه‌ای، پرچم‌های ایران و حزب الله و فلسطین و نیز تصویر این بانوی شهید و همسرش شهید عواضه را در دست گرفته بودند.

پیش از این، رهبر معظم انقلاب اسلامی با خانواده‌های شهید کرباسی و شهید عواضه دیدار کرده بودند.

مادر شهید رضا عواضه گفت: خدا را شکر می‌گویم، این زوج از ابتدای زندگی مشترک خود بسیار خاص و متفاوت بودند. آنها بسیار مؤمن و وفادار بودند. همسر شهید عواضه بسیار شجاع و صبور بود و زندگی آنها مانند زندگی نیروهای مقاومت بود.

رضا عواضه دارای مدرک دکتری در رشته کامپیوتر از دانشگاه تهران بود و یکی از نخبگان برجسته در رشته خود بود. او یکی از بهترین اساتید دنیا در زمینه لینوکس بود و به عنوان نیروی کلیدی در پروژه طراحی روتر ملی ایران بوده و بخش مهمی از این پروژه را توسعه داد و آن را به عنوان اختراع به ثبت رساند.

پربیننده ترین خبرها