بنگلادش اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد

بنگلادش اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد
يکشنبه 6 آبان 1403 - 18:09

وزارت امور خارجه بنگلادش امروز (یکشنبه ششم آبان) به شدت اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد و این اقدام را نقض جدی حاکمیت ایران و تخطی از منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی دانست.

العالم - ایران

وزارت امور خارجه بنگلادش با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران اعلام کرد: بنگلادش از بازیگران منطقه‌ای و جهانی می‌خواهد که با اعمال نفوذ خود، از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنند.

این بیانیه همچنین می‌افزاید که چنین تحریکاتی می‌تواند به بی‌ثباتی بیشتر در منطقه منجر شود و پیامدهای گسترده‌ای برای صلح و امنیت جهانی به همراه داشته باشد.

بنگلادش بر اهمیت پایبندی به قوانین بین‌المللی، گفت‌وگو و احترام به حاکمیت کشورها تاکید کرده و خواستار تلاش‌های بین‌المللی در جهت حمایت از ثبات در خاورمیانه شد. وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه خود تاکید کرد که دیپلماسی و احترام متقابل تنها راهکارهای موثر برای دستیابی به صلح پایدار در منطقه و جهان هستند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور ساعات اولیه صبح روز گذشته (شنبه ۵ آبان) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: با وجود هشدارهای قبلی مسوولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد روز گذشته در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

پربیننده ترین خبرها