ابومرزوق : ملاحظات حماس در طرح آشتی مورد توجه قرار گرفت

ابومرزوق : ملاحظات حماس در طرح آشتی مورد توجه قرار گرفت
شنبه 17 ارديبهشت 1390 - 05:58

معاون رييس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) گفت توجه به ملاحظات اين جنبش موجب قبول امضا توافقنامه آشتي شد.

موسی ابو مرزوق روز شنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهارداشت : جنبش حماس ملاحظاتی در باره طرح مصر داشت که با الحاق پيوست به تفاهم ها این نظرات مورد توجه قرار گرفت و  پس از آن حماس توافقنامه را امضاء کرد.

وی افزود : سند قاهره از سوي عزام الاحمد، رييس هيات مذاکره کننده فتح و موسي ابومرزوق معاون رييس دفتر حماس و نماينده اين جنبش در مذاکرات مصر و نمايندگان ساير گروه هاي فلسطيني به امضا رسيد.

وي گفت: مصر نقش مهمي در نزديکي ديدگاه هاي فلسطيني ها به يکديگر ايفا کرد و کسي نقش مهم مصر را در مساله فلسطين انکار نمي کند.

معاون رييس دفتر سياسي حماس تصريح کرد: مصر در بسياري از مواضع و در چارچوب حل و فصل سياسي با رژيم صهيونيستي، از تشکيلات خودگردان حمايت مي کرد ؛ اما امروز ديگر بدون توجه به رژيم صهيونيستي مصر در تعامل کامل با مساله فلسطين و در صدد حمايت از اين ملت است.

ابومرزوق از نقش سوريه در حمايت از منافع فلسطيني ها بدون اعمال فشار بر حماس و در راستاي پيشبرد طرح آشتي فلسطيني قدرداني کرد.

عضو ارشد حماس گفت: سوريه هيچ فشاري در اين خصوص بر ما اعمال نکرد و حتي يک بار نيز از رهبران سوريه نشنيديم که موضعي را بر ما تحميل کنند.

پربیننده ترین خبرها