رئیس رژیم صهیونیستی با اشاره به هر گونه توافق احتمالی با فلسطینی‌ها

بخشی از شهرک‌ها را حفظ می‌کنیم

بخشی از شهرک‌ها را حفظ می‌کنیم
سه شنبه 20 ارديبهشت 1390 - 05:09

رييس رژيم صهيونيستي با بيان اينکه در هرگونه توافق با فلسطيني‌ها در آينده، اسراييل مجبور به برچيدن بخشي از شهرک‌ها و حفظ برخي ديگر است، تاکيد کرد که صلح تنها گزينه پيش روي اسراييل و اعراب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شيمون پرز در گفت‌وگوی هم‌زمان با روزنامه هاي اسراييلي يديعوت احرونوت، معاريو و اسراييل اليوم که روز دوشنبه به مناسبت سال‌روز تاسيس این رژیم منتشر شد، گفت: بايد بدانيم که در هر توافقنامه اي با فلسطين در آينده، اسراييل ملزم به برچيدن شهرک‌ها و يا جبران خسارت مالي شهرکنشينان و يا انتقال آنها به سه شهرک ديگر است.

رئیس رژیم صهیونیستی که به نظر می‌رسد در پاسخ به سخنان اخیر رهبران فلسطینی که خواستار تشکیل کشور مستقل در سرزمین‌های اشغالی 1967 بودند، سخن می‌گفت به صورت صریح گفت که این رژیم همه کرانه باختری رود اردن را تخلیه نخواهد کرد.

 

رئیس رژیم صهیونیستی با کوچک شمردن دامنه اختلافات با طرف فلسطینی و بدون اشاره به زیاده‌خواهی‌های این رژیم در مذاکرات سازش در طول دو دهه گذشته گفت: مي توان از طريق مذاکرات محرمانه به توافق رسيد زيرا شکاف‌ها بسيار کوچک است ولي اگر به صورت يک‌طرفه کشور فلسطين اعلام شود اين به معناي تداوم درگيريهاست.

 

وي که به صورت مستقیم فلسطینی‌ها را به دلیل اقدام برای تشکیل مستقل تهدید می‌کرد به  توافقنامه مصالحه فلسطيني ميان دو جنبش فتح و حماس اشاره کرد و مدعی شد: اسراييل مشکلي با وحدت فلسطين ندارد بلکه مشکل ما حمايت از تروريسم است. گفت‌وگو نياز به دو شخص دارد و حماس نمي خواهد با ما سخن بگويد.

 

پرز در ادامه بدون اشاره به حملات متعدد نظامیان این رژیم به مناطق فلسطینی به خصوص باریکه غزه در طول سال‌های گذشته، در یک فرار به جلو گفت: که اگر حماس مي‌خواهد به گفت‌وگو بپردازد بايد ابتدا آتش بس صورت گيرد! زيرا نمي توان به مذاکره و گفتگو پرداخت و آتش گشودن به اسراييل همچنان ادامه داشته باشد.

 

سخنان رئیس رژیم صهیونیستی در حالی بیان می‌شود که همه گزارش‌هاي اسراييلي حاکي از آن است که بنيامين نتانياهو نخست وزير این رژیم با از سرگيري مذاکرات با فلسطيني‌ها مخالف است و پس از امضاي توافقنامه مصالحه در هفته گذشته، اعلام کرد که اسراييل تماسهاي خود با فلسطين را قطع کرده است.

 

وي با ابراز نگراني خود نسبت به جایگاه فعلی این رژیم و اعتراف به ضعف منطقه‌ای آن، تاکيد کرد: نمي‌توان تاريخ را با بي توجهي به آن متوقف کرد و به تعويق انداختن موضوعات سياسي هيچ نفع و فايده‌اي ندارد بلکه مسايل را پيچيده تر خواهد کرد، زمان به نفع ما پيش نمي رود از اين رو بايد در برخي مسايل و امور بسيار قاطعانه عمل کرد و در اين خصوص با برخي از وزراي اسراييلي و فلسطيني و امريکايي سخن گفتم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها