ديکتاتور يمن رودست خورد

ديکتاتور يمن رودست خورد
دوشنبه 2 خرداد 1390 - 05:44

رييس انجمن کل دانشجويان يمني در سوريه گفت: علي عبدالله صالح رييس جمهور ديکتاتور يمن در باره طرح شوراي همکاري خليج فارس از احزاب ديدار مشترک رو دست خورد زيرا هرگز فکر نمي کرد که آنها اين طرح را امضا کنند.

"معتز القرشي" روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: عبدالله صالح انتظار داشت احزاب ديدار مشترک با اين طرح مخالفت کنند، اما اين احزاب با پذيرش اين طرح وي را غافلگير کرده و در مقابل عمل انجام شده قرار دادند.
القرشي افزود: عبدالله صالح با اين تفکر که احزاب ديدار مشترک با طرح شوراي همکاري خليج فارس مخالفت خواهد کرد در صدد بود از اين امر براي تبرئه خود و مقصر جلوه دادن مخالفان در حل بحران يمن استفاده کند.
وي افزود: فقدان اعتماد بين اين احزاب با عبدالله صالح سبب شد آنها جلوتر و بدون حضور عبدالله اين طرح را امضا کنند.
بنابر اين گزارش پس از خودداري عبدالله صالح از امضاي طرح شوراي همکاري، وزراي امورخارجه اين شورا در نشستي در پايتخت عربستان اين طرح را به حالت تعليق در آوردند.
به رغم امضاي طرح شوراي همکاري خليج فارس از سوي احزاب ديدار مشترک، عبدالله صالح ديروز امضاي اين طرح را مشروط به حضور همزمان احزاب ديدار مشترک در کاخ رياست جمهوري براي امضاي آن دانست.
ديکتاتور يمن به مخالفان هشدار داد در صورت مخالفت با اين امر، اين کشور وارد جنگ داخلي خواهد شد.
رييس انجمن کل دانشجويان يمني در سوريه به دنبال اين امر از احزاب ديدار مشترک خواست به تلاش‌ هاي سياسي ادامه ندهند و اجازه دهند مردم خود سرنوشت خويش را رقم بزنند.
رييس انجمن کل دانشجويان يمني در سوريه با اشاره به خودداري عبدالله صالح از امضاي طرح شوراي همکاري خليج فارس گفت: کشورهاي عضو اين شورا هم اکنون بايد او را تحت فشارهاي بيشتر قرار دهند و او را به رفع مصونيت قضايي و توقيف دارايي‌هايش تهديد کنند.

پربیننده ترین خبرها