عضو کمیته راهپیمایی حق بازگشت:

فلسطین سرزمین فلسطینی‌ها است

فلسطین سرزمین فلسطینی‌ها است
جمعه 23 ارديبهشت 1390 - 18:15

بيروت (العالم)- عضو کميته مقدماتي راه پيمايي العوده (حق بازگشت) در لبنان، هدف ازاين راه پيمايي را تاکيد برپايبندي به حق بي‌قيد و شرط آوارگان فلسطيني دربازگشت به سرزمين اصلي خود دانست.

"ياسر عزام" روز جمعه درمصاحبه با شبکه خبري العالم ، گفت: طرح برگزاري راه پيمايي حق بازگشت نشأت گرفته از انقلاب هاي مردمي عربي است که ملت‌ها را متقاعد کرده است که درصورت سکوت، حقوق خود را از دست مي‌دهند و رژيم اشغالگر همواره در سرزمين فلسطين باقي خواهد ماند.

وي خاطرنشان کرد: اگر ملت‌ها خود بر رسيدن به حقوق خود و باز پس گرفتن آن تاکيد کنند، به طورکامل به حقوق خود مي‌رسند و درغير اين صورت، متضرر خواهند شد.

وي تصريح کرد: ملت‌هاي عربي که با قيام هاي اخير خود رژيم هاي ديکتاتوري را سرنگون کردند، مي توانند با مشارکت فعال در راه پيمايي هاي حق بازگشت که برحق ملت فلسطين دربازگشت به سرزمين خود تاکيد دارد، براي خروج رژيم اشغالگر اسرائيل از سرزمين هاي فلسطيني تلاش کنند و بايد به هرقيمتي که شده و هراندازه که اين مساله طول بکشد، دراين راه تلاش کنند.

عزام اظهار داشت: سالانه راه پيمايي هايي در شهرهاي مختلف عربي درتاکيد بر حق بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين اصلي خود برگزار مي شود اما تظاهرات امسال درمصر با حضور ميليوني مردم اين کشور شروع شد و در لبنان نيز چنين وضعيتي را شاهد بوديم و تظاهرات به سمت مرزهاي فلسطيني ادامه پيدا کرد.

وي خاطرنشان کرد: در راه پيمايي هايي که روز جمعه براي تاکيد برحق بازگشت فلسطيني ها برگزار شد، فقط پرچم فلسطين به چشم مي خورد و اين نشان دهنده تاکيد راه پيمايان بر وحدت و يکپارچگي دردفاع ازحق فلسطيني ها دربازگشت به سرزمين غصب شده شان است.

 

پربیننده ترین خبرها