کارشناسان امور خاورمیانه: نظام سوریه ضعیف نشده

کارشناسان امور خاورمیانه: نظام سوریه ضعیف نشده
دوشنبه 27 آذر 1391 - 09:59

با وجود پيش‌بيني‌های تکراری غرب در روزهاي اخير درباره نزديك شدن زمان براندازی نظام سوريه، کارشناسان مسائل خاورمیانه اذعان کردند که اين نظام همچنان مقتدر و منسجم است.

به گزارش پايگاه خبري شبکه العالم، كارشناسان مسائل خاورميانه و سوريه بر اين باورند كه با وجود پيش بيني غربي‌ها و اظهارات اخير برخي از مسوولان غربي مبني بر اينكه نظام سوریه در آخرین روزهاي خود قرار دارد، اما نظام بشار اسد همچنان در برابر حملات مخالفان و توطئه هاي طرف هاي خارجي مقاوم و مقتدر است.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از کارشناسان امور خاورمیانه تأکید کرد؛ با وجود برخي از حملات مخالفان و عناصر مسلح به برخی مناطق از جمله پایتخت سوریه، دلایل بسياري وجود دارد که اقتدار و انسجام نظام بشار اسد را ثابت می کند.
"براء ميخائيل"  كارشناس اسپانیایی مركز ژئو پلتيك دراين باره گفت : " نظام سوريه نه با كودتا و نه با دخالت خارجي و نه با گسترش حمايت هاي لجستيكي كشورهاي خارجي از مخالفان مسلح نظام سوريه ، سرنگون نخواهد شد".
اين كارشناس مسائل خاورميانه افزود : " ساختار نظامي و موسسات در سوريه، با وجود حملات ناگهاني و گاه به گاه مخالفان مسلح در اين كشور، همچنان قدرتمند است".
بر اساس این گزارش، در روزهاي اخير برخي از مسوولان غربي به طور تلويحي از احتمال نزديك شدن نظام سوريه به روزهاي پاياني خود سخن گفتند؛ این درحالی است که  نظام سوريه با حمايت مردمي همچنان مقتدر است.
"فرانسوا اولاند " رئيس جمهوري فرانسه از جامعه بين الملل خواسته كه هدف خود يعني سوق دادن بشار اسد به كناره گيري از قدرت در اسرع وقت را مشخص كند.
تروریست ها و گروه های مسلح در سوریه از سوی فرانسه، آمريكا ، انگليس ، قطر ، عربستان و تركيه کمک‌های مالي، تسلیحاتی و لجستيكي دریافت می کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها