مصری ها به قانون اساسی اسلامی "آری" گفتند

مصری ها به قانون اساسی اسلامی
يکشنبه 3 دی 1391 - 08:52

العالم - در حالی که شمارش آرای همه پرسی پیش نویس قانون اساسی مصر پس از پایان رای گیری آغاز شده و نتایج رسمی دو روز دیگر اعلام خواهد شد، موافقان از رای بالای مردم به قانون اساسی خبر می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دور دوم همه پرسی قانون اساسی مصر روز گذشته در 17 استان این کشور برگزار شد.
مرحله نخست این همه پرسی شنبه گذشته و پس از آن همه پرسی از شهروندان مصری در خارج از کشور نیز برگزار شده بود که براساس اعلام غیر رسمی، 57 درصد آرا در مرحله نخست همه پرسی به قانون اساسی رای "آری" دادند.
احزاب اسلامگرای مصر صبح یکشنبه اعلام کردند که 73.3 درصد از شرکت کنندگان در دومین مرحله از همه پرسی پیش نویس قانون اساسی این کشوربه آن رای "آری" داده اند.
حزب عدالت و آزادی شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر در بیانیه ای اعلام کرد که پس از شمارش دو سوم آرا مشخص شده است که 73.3 درصد از شرکت کنندگان در این همه پرسی به آن رای مثبت داده اند.
پس از آن یک شبکه تلویزیونی نزدیک به اخوان المسلمین، رای آرای به پیش نویس قانون اساسی را 64.4 اعلام کرد.
همانند شنبه گذشته، جبهه نجات ملی که مخالف پیش نویس قانون اساسی است در بیانیه ای از موارد گسترده تخلفات انتخاباتی سخن گفت.
جبهه نجات ملی و همچنین گروه های مدافع حقوق بشر که مخالف پیش نویس قانون اساسی هستند قرار است در چندین کنفرانس خبری مواضع خود در خصوص برگزاری دور دوم همه پرسی را اعلام کنند.
250 هزار نیروی پلیس و ارتش تامین امنیت همه پرسی را برعهده گرفته بودند.
آخرین اخبار، از موافقت 71 درصدی مردم مصر با پیش نویس قانون اساسی مبتنی بر شریعت اسلامی حکایت دارد.
 

پربیننده ترین خبرها