اعلام نخست‌وزیر سوریه برای پذیرش راه‌حل سیاسی

اعلام نخست‌وزیر سوریه برای پذیرش راه‌حل سیاسی
سه شنبه 12 دی 1391 - 14:29

العالم، دمشق - نخست وزیر سوریه آمادگی این کشور را برای پذیرش هرگونه راه حل سیاسی بدون دخالت بیگانگان اعلام کرد..

به گزارش خبرنگار العالم از دمشق، "وائل الحلقی"، نخست وزیر سوریه، گفت: دولت سوریه هرگونه طرح منطقه ای یا بین المللی را برای حل بحران کنونی از طریق گفت و گو و راه های مسالمت آمیز با تکیه بر جلوگیری از دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورمی پذیرد.
کمی آن سوتر از سالن مجلس سوریه که کنفرانس مطبوعاتی الحلقی در آن برگزار می شد، تشکل ملی دموکرات مخالف دولت جلسه ای تشکیل داد که در آن عملکرد سیاسی " اخضر ابراهیمی " فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه و کارنامه یک ساله تشکل مورد ارزیابی واقع شد؛ در این نشست پیوستن احزابی جدید به این تشکل اعلام شد.
در حاشیه نشست تشکل ملی مخالف، خانم "مجد نیازی" عضو این تشکل به خبرنگار العالم، گفت: ما امیدواریم که سوریه در سال 2013 به راه حلی سیاسی و مسالمت آمیز برای برون رفت از بحران برسد وبتواند امنیت شهروندان سوری را تامین کند و جلوی ریخته شدن خون مردم را بگیرد.
وی افزود: تشکل ملی مخالف، با دعوت به گفت وگو و یکسو کردن دیدگاه ها در جهت گفت و گوی ملی سعی دارد در جهت تحقق راه حلی سیاسی مسالمت آمیز گام بردارد.
از سوی دیگر ارتش سوریه پسمانده های گروه های مسلح را در مناطق "الغوطه الشرقیه" و "ریف دمشق" تحت پیگرد قرار دارد و منابع نظامی از برقرار شدن امنیت در فرودگاه بین المللی دمشق پس از موفقیت عملیات ارتش در راه های منتهی به فرودگاه خبر دادند.
"شادی احمد" پژوهشگر و تحلیلگر امور راهبردی به خبرنگار العالم گفت: راه حل سیاسی بر پایه اصل گفت و گو استوار است و راه حل نظامی بر پایه مقابله مسلحانه.
وی افزود: ارتش سوریه به دستاوردهای بزرگی در جهت برقراری امنیت دست یافته است و در عرصه سیاسی نیز بسته سیاسی کاملی شامل گفت و گو و اجرای اصلاحات سیاسی تصویب شده در قانون اساسی ارائه شده است.
بر پایه این گزارش، حلب شاهد تحولاتی بی نظیر بوده است، به طوری که عملیات ارتش سوریه سبب کنترل کامل نیروهای ارتش بر چندین منطقه از این شهر شد که به دست گروه های مسلح افتاده بود. با این حال در برخی از مناطق در ریف ادلب، حمص و مناطقی در دیر الزور همچنان درگیری وجود دارد.
 22:50.31
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها