دبیرکل حزب الله: خطرتجزیه منطقه را تهدید می‌کند

دبیرکل حزب الله: خطرتجزیه منطقه را تهدید می‌کند
پنج‌شنبه 14 دی 1391 - 17:14

دبیرکل حزب الله لبنان هشدار داد، خطر تجزیه چندین کشور عربی از جمله عراق، مصر، لیبی، سوریه و حتی عربستان سعودی را تهدید می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "سید حسن نصرالله" عصر امروز در مراسم اربعین امام حسین (ع) با تأکید بر ضرورت اتحاد و دوری از تفرقه در همه کشورهای عربی و اسلامی، اظهار داشت: بر حفظ وحدت در همه کشورها تأکید می کنیم، حتی اگر مطالبات حق طلبانه باشد؛ موضوع تجزیه چندین کشور عربی از جمله، عراق، مصر، لیبی، سوریه و حتی عربستان سعودی را تهدید می کند.
سید حسن نصرالله افزود: مردم هر کشوری می توانند درباره آینده کشورشان بدون جدایی و تجزیه به تفاهم برسند.
دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: ما بر پایبندی خود به وحدت ملی و ارضی لبنان تأکید می کنیم .. در صورت مطرح شدن طرح هایی برای ایجاد دولت ها یا امارت‌های داخلی باید با آن مخالفت کنیم زیرا سرزمین لبنان کوچکتر از آن است که بخواهیم آن را تجزیه کنیم.
سید حسن نصرالله همچنین با اشاره به مرزهای گسترده لبنان با سوریه؛ درباره تأثیرپذیری کشورش از تحولات سوریه به دلیل تنوع طایفه ای، حزبی و قومی در لبنان، هشدار داد.
وی تأکید کرد: از نخستین روز (بحران سوریه) دو راه در لبنان مطرح شد؛ یکی خواستار جلوگیری از انتقال این بحران و جنگ به لبنان و دیگری خواستار انتقال آن بود، که راه دوم اشتباه است.
سید حسن نصرالله تأکید کرد: موضع تیم سیاسی ما و دولت فعلی لبنان، جلوگیری از انتقال جنگ به صحنه داخلی لبنان است؛ ولی اگر تیم دیگری حکومت را در دست داشت، لبنان را علاوه بر جنگ داخلی، در جنگ سوریه نیز درگیر می کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها