نخستین تصاویر از آزادی زائران ایرانی در سوریه

چهارشنبه 20 دی 1391 - 18:46

خبرنگار شبکه العالم در دمشق از آزادی 48 زائر ایرانی ربوده شده به دست عناصر مسلح خبر داد

این 48 زائر به دست عناصر مسلح ربوده شده بودند.
"حسين مرتضي" رئيس دفتر شبكه العالم در دمشق درباره آزادي 48 زائر ايراني در سوريه گفت؛ چند ماه پيش نوعي تماس به منظور تعيين محل اين زائران ايراني كه به دست گروههاي مسلح ربوده شده بودند، وجود داشت و این زائران اكنون عملا آزاد شده اند.
"محمد رضا شیبانی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز در گفت و گوی تلفنی با شبکه العالم، تأکید کرد 48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه، آزاد شدند.
حسین مرتضی گفت: سفیر ایران در دمشق و برخی از شخصیت های سوری در انتظار رسیدن زائران ایرانی هستند.
حسین مرتضی خاطرنشان کرد: گروه‌هاي مسلح خواسته‌هايي مانند آزادي برخي از شخصيت‌ها يا برخي از افراد بازداشت شده و تعيين برخي اسامي داشتند؛ ولی در این رابطه، با گروههاي مسلح همكاري نشد.
حسين مرتضي تأکید کرد: دولت سوريه اقدام بسيار مثبتي انجام داد، و با آزادي برخي از افرادي كه دستانشان به خون مردم آلوده نشده بود، در جهت كمك به حل اين مسئله ايفاي نقش كرد .. انتظار مي رفت آنها از زندانهاي سوريه آزاد شوند.
وی ادامه داد: دولت سوریه مشاركت و كمك به آزادي زائران ايراني را به عهده گرفت، و اين اقدام با سفارت ايران در دمشق هماهنگ مي شد.
تروریست‌های مسلح، 14 مرداد 1391 با حمله به یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی، همه ۴۸ سرنشین آن را ربودند.
این زائران در مسیر فرودگاه دمشق بودند.
پیش از این نیز تروریست های مسلح در سوریه در چهار نوبت 28 زائر و کارشناس ایرانی نیروگاه برق را در سوریه ربوده بودند، که با تلاش های بی وقفه در چند مرحله آزاد شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها