واکنش سریع شورای امنیت به اوضاع "مالی"

واکنش سریع شورای امنیت به اوضاع
جمعه 22 دی 1391 - 09:52

در پی گسترش اقدامات گروهای مسلح تندرو در شمال مالی، شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار استقرار فوری نیروهای بین المللی در این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مسعود خان" سفیر پاکستان در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد، با صدور بیانیه ای، نگرانی شورای امنیت را از تحرکات گروه های تروریستی و افراط گرا در شمال مالی، به ویژه تصرف شهر راهبردی "کونا"، اعلام کرد.
این بیانیه می افزود: شورای امنیت بار دیگر از همه کشورهای عضو خواست برای حل بحران "مالی" به ویژه کمک به نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور برای جلوگیری از تهدیدات گروه های تروریستی، اقدام کنند.
روزنامه "الحیات" نیز نوشت: اعضای شورای امنیت از عزم خود برای اجرای کامل قطعنامه های صادره درباره مالی به ویژه قطعنامه 2085 خبر داده و استقرار فوری نیروهای بین المللی به فرماندهی آفریقا در مالی را خواستار شده اند.
ترسیم نقشه راه سیاسی فراگیر، گفت وگو با طرف های میانه رو در شمال مالی و احیای نظام دمکراتیک از جمله مسائل مورد تاکید اعضای شورای امنیت برای پایان به این وضع است.
شورای امنیت ماه گذشته قطعنامه 2085 را برای  استقرار گروه حمایت بین المللی در مالی به فرماندهی آفریقا برای دوره ای یک ساله تصویب کرد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها