تلاش فتنه گران برای نابودی روند سیاسی در عراق

تلاش فتنه گران برای نابودی روند سیاسی در عراق
جمعه 22 دی 1391 - 13:34

بغداد، العالم- عضو ائتلاف ملی عراق ضمن متهم کردن برخی طرف ها به تلاش برای نابودی روند سیاسی در این کشور گفت: افزایش تنش طایفه ای به نفع مردم عراق نیست.

"عبدالکریم العنزی" در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: هرچند پارلمان عراق از ابتدا عملکرد خوبی نداشت، اما با توجه به تشدید بحران انتظار داشتیم به جای دامن زدن به تنش سیاسی، برای پایان دادن به آن تلاش کند.
وی افزود: مردم خواسته هایی برحق دارند که  برقراری عدالت و تعیین تکلیف زندانیانی که بدون بررسی پرونده همچنان زندانی هستند، از جمله این خواسته هاست.
العنزی تصریح کرد: قانونِ بازخواست و عدالت به شیوه ای عادلانه اجرا نمی شود، این در حالی است که دستگیری محافظان رافع العیساوی وزیر مالی می توانست به شکلی آرام تر انجام شود تا چنین واکنش هایی را در جامعه عراق به دنبال نداشته باشد.
وی گفت: وقتی جناح های سیاسی اهداف خود را با خواسته های مردم درآمیختند بحران به وجود آمد. این درحالی است که به نظر ما خواسته های مردم واقعی است و باید محقق شود، اما منویات جناح های سیاسی باید از طریق مجلس بررسی گردد.
عضو ائتلاف ملی عراق با انتقاد از تلاش عده ای برای جلوگیری از حرکت عراق جدید در راستای تحکیم پایه های دموکراسی و مشارکت مردمی، گفت: کسانی ادعای کنار گذاشته شدن از قدرت را دارند که بسیاری از مقامات و پست های کلیدی کشور به آنها تعلق دارد.
FF-11-17:34
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها