کمک مالی خارجی ها برای برهم زدن اوضاع عراق

کمک مالی خارجی ها برای برهم زدن اوضاع عراق
پنج‌شنبه 21 دی 1391 - 15:16

بغداد(العالم)- يك كارشناس عراقي گفت: برخي نمايندگان عراقي براي ايجاد مشكلات، تنش زايي و تشويق مردم به تظاهرات ضد دولت نوري مالكي، از برخي كشورها پول دريافت مي كنند.

"عقيل الصفار" پژوهشگر راهبردي روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: عراق از زمان سقوط رژيم صدام حسين معدوم تاكنون دربرقراري دمكراسي ، تدوين قانون اساسي و مستقل شدن دستگاه قضائي موفق كرده و دستاوردهاي بسياري داشته است.
وي افزود: خواسته هايي كه در تظاهرات اخیر استان الانبار مطرح شد برخي مشروع و برخي غير مشروع بود كه مسئولان نيز آن را شنيدند و پي گيري مطالبات مشروع بايد از طريق شوراي استانها و استانداريهاي هر استان صورت گيرد.
الصفار با انتقاد از اقدام تظاهركنندگان در استان الانبار و برخی از دیگر مناطق كشور، در بستن جاده هاي بين المللي به سمت اردن و سوريه ، سردادن شعارهايي در مخالفت با دولت و برافراشتن عكس هاي صدام حسين رئيس جمهوري معدوم عراق خاطر نشان كرد: تظاهراتي كه در آن پرچم و عكس هاي رژيم صدام برافراشته شد و شعارهايي مبني بر لغو قانون اساسي و فروپاشي نظام سر دادند، غير قانوني و در تقابل با منافع ملي است .
وي افزود: درخواست تظاهرات كنندگان مبني بر لغو ماده 4 تروريسم ، آزادي زندانيان متهم به اقدامات تروريستي و لغو قانون پاسخگويي و عدالت و ديگر قوانين در حيطه اختيارات مجلس است و به قانون گذار ارتباط دارد كه بايد از طريق پارلمان و بر اساس راهكارهاي قانوني توسط نمايندگان بررسي شود .
الصفار خاطرنشان كرد: درخواست آزادي تروريست هاي زنداني تجاوز به قانون و تعدي از مقررات است  و قوه مجريه حق ندارد هيچ قانون يا ماده اي از قانون را لغو كند  و يا زيرپا بگذارد.
وي مداخله برخي كشورهاي همسايه در مسائل داخلي عراق و تلاش براي تحريك مردم براي برگزاري تظاهرات در استان الانبار و ديگر مناطق سني نشين عراق را محكوم  كرد و گفت: هدف اين كشورها از اينگونه اقدامات، فرافكني و صادر كردن مشكلات داخلي خود به خارج است.
اين كارشناس با انتقاد از مداخله تركيه در عراق و نقض حاكميت اين كشور به بهانه هدف قرار دادن پايگاه هاي حزب كارگران كردستان تركيه (پ.ك.ك) درخصوص تلاش برخي كشورهاي همسايه براي مانع تراشي بر سر راه پيشرفت عراق هشدار داد.
MKH-9-19:40
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها