آسیب‌پذیری ناوهای آمریکایی مقابل قایقهای ایرانی

آسیب‌پذیری ناوهای آمریکایی مقابل قایقهای ایرانی
يکشنبه 8 بهمن 1391 - 23:27

پژوهشکده "امریکن اینترپرایز" ناوهای آمریکایی را در برابر قایقهای تندروی ایرانی آسیب پذیر دانست.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "اشراف"، امریکن اینترپرایز در گزارشی به قلم "مایکل روبین" نوشت: ناوهای هواپیمابر آمریکایی قدرت مانور کمی در آب‌های خلیج فارس داشته، و در برابر هجوم قایق‌های تندروی ایران آسیب‌پذیر هستند.
این پژوهشکده آمریکایی خاطرنشان کرد: اگر اوباما می‌خواهد ایران را متقاعد کند که صبرش تا ابد ادامه ندارد، باید آن دو ناو هواپیمابر آمریکایی را که معمولاً در خلیج فارس تردد می‌کند از آنجا خارج و در اقیانوس هند شمالی مستقر کند.
در ادامه این گزارش آمده است: خلیج فارس هم باریک و هم کم‌عمق است؛ ناوهای هواپیمابر آمریکایی قدرت مانور کمی در چنین راهروهای تنگی دارند، و در یافتن سرعت باد مناسب جهت به پرواز درآوردن هواپیماها دچار مشکل می‌شوند، و در برابر هجوم قایق‌های تندروی ایران آسیب‌پذیر هستند.
سیاست واکنشی آمریکا در برابر انقلابهای عربی
امریکن اینترپرایز با بیان اینکه سیاست باراک اوباما درقبال انقلابها در کشورهای عربی بیشتر واکنشی بوده است تا پیشتازانه، خاطرنشان کرد:  کاخ سفید دور از هر اتفاقی که رخ می‌دهد، همچنان در تلاش است که با پیشامدهایی که بیش از پیش از کنترلش خارج می‌شود، همراه شود.
اذعان به وجود تعریفهای سلیقه ای از تروریسم
این پژوهشکده آمریکایی با درخواست برای ارایه تعریفی از تروریسم، تأکید کرد: در سال 1988، مأموران امنیت و پلیس غرب از بیش از 100 تعریف متفاوت از تروریسم استفاده کردند؛ و 25 سال بعد بیش از 250 تعریف متفاوت مورد استفاده قرار گرفت. بیشتر متحدان آمریکا نگرشی گزینشی به مسئله تروریسم دارند، و تنها تا زمانی آن را محکوم می‌کنند که با علت آن مخالف باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها