نیاز مصر به فن آوری های صنعتی ایران

نیاز مصر به فن آوری های صنعتی ایران
پنج‌شنبه 19 بهمن 1391 - 22:41

پژوهشگر مصری با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری ها میان مصر و ایران در همه سطوح و زمینه ها، مصر را نیازمند فن آوری های ایران در زمینه صنعتی دانست.

" خالد حنفی " مدیر مرکز پژوهندگان مطالعات سیاسی و حقوقی در مصر، روز پنج شنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم، با اشاره به برگزاری نشست سران سازمان همکاری اسلامی در قاهره، اظهار داشت: این نشست، در حالی برگزار می شود که انقلاب مصر و سرنگونی رژیم استبدادی در این کشور، امیدها و چشمداشت های مهمی را پیش روی مردم مصر متبلور کرده است.
وی افزود: نشست سازمان همکاری اسلامی فرصت بسیار خوبی برای دیدار رهبران کشورهای اسلامی و دمیدن روح محبت و همدلی و توافق میان ملت های مسلمان است. ملت مصر علیرغم 34 سال قطع رابطه میان دولت های ایران و مصر، هیچ گاه و در هیچ زمینه ای روابط خود را با ملت ایران قطع نکرده است.
این پژوهشگر مصری با تاکید بر ضرورت همکاری کشورها در زمینه های مهم اقتصادی خاطر نشان کرد: ایران از فن آوری صنعتی از دستاوردهای گسترده ای برخوردار است و مصر به این فن آوری نیازمند است.
مدیر مرکز پژوهندگان مطالعات سیاسی و حقوقی تاکید مسئولان مصر و ایران بر حل بحران سوریه را یادآور شد و گفت: این بحران جز با نشستن بر سر میز مذاکره و گفت و گو میان نظام حاکم و مخالفان حل نخواهد شد و خشونت و هرج و مرج به هیچ وجه بحران را حل نخواهد کرد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: باید به اخضر ابراهیمی و رهبران ایران، مصر و ترکیه فرصت داده شود تا از گفت و گو میان مخالفان و دولت سوریه حمایت کنند.
خالد حنفی اظهار داشت: باید از اقدام مخالفان در نشستن پای میز مذاکره و گفت و گو حمایت و پشتیبانی کرد، نه از فعالیت های مسلحانه آنان. از سوی دیگر باید از تلاش های نظام حاکم در سوریه برای تامین مواد غذایی و دارو و تلاش برای پرداخت غرامت به زیان دیدگان حمایت کرد. در حال حاضر اوضاع انسانی در سوریه به شدت نابسامان است، اولویت در رسیدگی به اوضاع این کشور، حمایت اقتصادی از مردم این کشور و سپس انتقال به مرحله راه حل سیاسی است.
7-14:48
26
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها