عربستانی ها به بیانیه های وزرات کشور اعتماد ندارند

عربستانی ها به بیانیه های وزرات کشور اعتماد ندارند
پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 - 19:28

نتایج یک نظرسنجی در عربستان، از بی اعتمادی مردم به بیانیه های وزارت کشور عربستان درباره اقدامات خشونت بار مرتبط با اعتراضات سیاسی در این کشور حکایت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نتایج یک نظرسنجی که از سوی شبکه "راصد" و به مدت یک هفته برگزار شد، نشان می دهد که تنها ده درصد از خوانندگان گزارش ها و بیانیه های وزارت کشور عربستان، به اطلاعات منتشر شده از سوی سرویس های امنیتی این کشور درباره اقدامات خشونت بار مرتبط با اعتراضات سیاسی، اعتماد دارند.
مسئولان سعودی با صدور بیانیه های متعدد درخصوص حوادث امنیتی مرتبط با اعتراض های سیاسی، همواره تظاهرکنندگان را به توسل به آشوبگری و ارتکاب خشونت ضد نیروهای امنیتی سعودی متهم کرده اند.
به نوشتۀ خبرگزاری راصد عربستان، این نظرسنجی همچنین نشان داد که حدود 65 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی، از اعتماد خود به منابع مخالف دولت خبر دادند.
مساله قابل توجه دراین نظرسنجی این است که حدود 25 درصد از شرکت کنندگان دراین نظرسنجی، اعلام کرده اند که نه به "دولت" و نه به "مخالفان" اعتماد ندارند.
فعالان مخالف عربستانی معتقدند که تحرکات آنان در راه اعمال فشار بر مسئولان سعودی با هدف تحقق خواسته های مشروع و از جمله آزادی زندانیان سیاسی ، تحقق عدالت اجتماعی و رفع تبعیض ها، مسالمت آمیز است.
در درگیری ها و برخورد خشونت بار نیروهای امنیتی سعودی با مردم این کشور در دو سال گذشته، حدود 15 نفر از تظاهرکنندگان در استان القطیف کشته شده اند. برخی از شهرهای عربستان از حدود دو سال پیش صحنه اعتراض های پراکنده سیاسی با هدف مطالبه آزادی زندانیان سیاسی و تحقق آزدی های اجتماعی است.
شبکه خبری راصد اخیرا" هر هفته نظرسنجی هایی را درباره مسائل سیاسی و اجتماعی برگزار می کند و تاکید دارد که این نظرسنجی ها بیانگر نظرات و آرای شرکت کنندگان است.
 

پربیننده ترین خبرها