برای پیروزی در انتخابات آینده لبنان صورت می گیرد

رقابت دلاری حريری و ميقاتی در طرابلس

رقابت دلاری حريری و ميقاتی در طرابلس
چهارشنبه 16 اسفند 1391 - 18:56

این که نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان اعلام کرد که در زمان انتخابات پارلمانی نخست وزیر نخواهد بود، صحت دارد زیرا وی در دیدار با "طه میقاتی" و برادرزاده اش "عزمی میقاتی" که تاثیر زیادی روی او دارند، 15 ماه می را زمان استعفای او از ریاست دولت تعیین کرده اند تا هنگام انتخابات پارلمانی وی نخست وزیر نباشد.

نجیب میقاتی این مسئله را به سرلشکر میشال سلیمان رئیس جمهور، سایر مقامات عالی رتبه این کشور و سفرای کشورهای خارجی، دمشق و عربستان اعلام کرده است و عدنان القصار رئیس دولت آینده لبنان خواهد بود.

خاطرنشان می شود که میقاتی با تمام توان تلاش خواهد کرد که کرسی خود را در طرابلس از دست ندهد زیرا معتقد است که اگر این کرسی را در برابر سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان از بدهد، حریری بزرگ ترین ضربه سیاسی را به آل میقاتی در طرابلس وارد خواهد کرد.

بنابراین، میقاتی تیم سیاسی و تیم کاری خود را در سراسر طرابلس مستقر  کرده است تا از هم اکنون به شهروندان طرابلسی خدمت کنند تا هر شهروند طرابلسی که درخواستی داشته باشد فوراً خواسته اش برآورده شود و این برعکس عملکرد جریان الحریری است که می گوید اینک بودجه برای خدمت رسانی ندارد و بعد سعد الحریری به اهالی طربلس کمک های مالی اختصاص خواهد داد.

در این میان راز واقعی، در چگونگی انتخاب متحدان در طرابلس از سوی حریری و میقاتی نهفته است؛ از نظر میقاتی، "محمد الصفدی" وزیر دارایی لبنان موافق است که با میقاتی در لیست انتخاباتی  واحدی باشد اما ظواهر بیانگر آن است که وی از سعد الحریری بیتشر از میقاتی  حمایت می کند و سنی های متعصب نیز حامی سعد الحریری هستند.
از سوی دیگر مواضع میقاتی در قبال سنی ها و تلاش او برای حفظ کارکنان سنی مذهب و نیز موضع گیری اخیر او علیه ازدواج مدنی، باعث شده است که وی از پایگاه مردمی قابل توجهی در میال اهل سنت برخوردار باشد.

خلاصه کلام این که رقابت این دو شخصیت سیاسی در طرابلس بسیار مهم و سرنوشت ساز بوده و بحث هزینه های چند میلیون دلاری در شهری سنی نشین در لبنان مطرح است زیرا بیشتر ساکنان طرابلس اهل سنت هستند.
 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها