انصراف آمریکا از اعطای جایزه به زن مصری

انصراف آمریکا از اعطای جایزه به زن مصری
جمعه 18 اسفند 1391 - 10:58

العالم - وزارت امورخارجه آمریکا که قصد داشت جایزه ای را به یک فعال زن مصری اعطا کند، پس از انتشار گزارشی درباره اظهارات ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی این زن در توئیتر، از تصمیم خود منصرف شدند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، قرار بود "سمیرا ابراهیم" از فعالان حقوق بشر مصر در مراسمی با حضور "جان کری" وزیر خارجه و همچنین همسر رئیس جمهور آمریکا به همراه 9 زن دیگر "جایزه بین المللی زنان شجاع" را را در واشنگتن دریافت کند.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا این جایزه به زنانی اعطا می شود که شجاعت فوق العاده ای برای پیشبرد حقوق زنان از خود نشان دهند، و معمولا این اقدامات با به خطر افتادن زندگی شان همراه می شود.

وزارت خارجه آمریکا دلیل انتخاب سمیرا ابراهیم را شجاعت فوق العاده وی در میدان التحریر قاهره در زمان اعتراضات انقلابی مردم مصر عنوان کرده بود.

نشریه "ویکلی استاندارد" به دو مطلب منتشر شده در صفحه توئیتر سمیرا ابراهیم اشاره کرده است: سمیرا ابراهیم نوشته است:" انفجار در اتوبوس حامل گردشگران صهیونیست در بورگاس بلغارستان در حاشیه دریای سیاه؛ چه روز شیرینی است". وی همچنین در سالروز حادثه یازده سپتامبر نوشته بود که: "امروز سالگرد یازده سپتامبر است. آیا ممکن است که هر سال با سوختن آمریکایی ها همراه شود؟".

پس از انتشار این سخنان ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت: باید اعطای جایزه به خانم سمیرا ابراهیم را به تاخیر انداخت، تا فرصت کافی برای بررسی این اظهارات فراهم شود.

وزارت خارجه آمریکا می گوید، سمیرا ابراهیم گفته است 4 مطلبی را که مورد نظر مقامات آمریکایی است منتشر نکرده؛ 2 مطالب مورد اعتراض در صفحه توئیتر ابراهیم ضد آمریکایی و صهیونیستی است، و 2 مطلب دیگر به عنوان حمایت از تروریسم منظور شده است.

سمیرا ابراهیم که در واشنگتن برای دریافت جایزه به سر می برد، اکنون درحال بازگشت به مصر است.

سمیرا ابراهیم از زنانی بود که در اوایل انقلاب 25 ژانویه مصر بازداشت و با برخورد توهین آمیز نیروهای امنیتی مواجه شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها