جمعیت الوفاق بحرین: دانشجویان زندانی را آزاد کنید

جمعیت الوفاق بحرین: دانشجویان زندانی را آزاد کنید
پنج‌شنبه 24 اسفند 1391 - 15:35

العالم - يکي از رهبران جمعيت الوفاق بحرين با درخواست آزادی دانشجویان زندانی ، تاکید کرد : رژيم آل خلیفه، ابتدا حقوق بشر را نقض و سپس قربانيان اين اقدامات خود را محاکمه کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد العلوی" در نشست خبري دومين سالگرد يورش نظامیان رژیم آل خليفه به دانشگاه در منامه گفت: بازداشت، شکنجه، اخراج و محاکمه دانشجويان و اساتيد دانشگاه هاي بحرين همچنان ادامه دارد.

وی افزود : از آل خلیفه انتظار داشتيم که دانشجويان را تشويق کند، نه اينکه آنها در دادگاههای رژیم محاکمه و اخراج شوند، متاسفانه با رژيمي روبرو هستيم که بخش زيادي از ملت را دشمن خود مي داند و بر اين اساس با آنها برخورد مي کند.

وي با اشاره به اینکه دو روز پیش چهار دانشجوی بحرینی بازداشت شدند ، خاطر نشان کرد: گروه هاي شبه نظامي وابسته به رژيم با همکاري نظاميان پیش از این هم به دانشگاه حمله کردند و امروز همچنان بسياري از دانشجويان با تعقيب قضايي و محاکمه روبرو هستند.

العلوی با اشاره به اینکه از روز سيزده ماه مارس سال 2011 تاکنون بسياري از معلمان و پزشکان بحريني اخراج و محاکمه شده اند، افزود :  138 دانشجوي بحريني تاکنون محاکمه و 427 دانشجو هم به دلايل طايفه اي و سياسي اخراج شده اند و رژيم آل خلیفه همچنین 70 بورس تحصيلي دانشجويان را هم لغو کرده است.

در این کنفرانس مطبوعاتی "محمد عبدالمهدی" دانشجوی بحرینی که در یورش نیروهای رژیم آل خلیفه زخمی شده بود، حضور داشت. وی که به طور مستقیم از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفت، حافظه خود را از دست داده است؛ اما رژیم از درمان او خودداری می کند.26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها