شبکه های تکفیری؛ مصیبتی برای جهان اسلام

شبکه های تکفیری؛ مصیبتی برای جهان اسلام
جمعه 25 اسفند 1391 - 18:30

العالم، کویت - یک نویسنده و تحلیلگر سیاسی کویتی، شبکه های تکفیری را عامل رواج نفرت بین مذاهب اسلامی و مصیبتی برای جهان اسلام عنوان کرد.

"عاید المناع" به شبکه خبری العالم گفت: شبکه های تلویزیونی افراط گرای تکفیری با رویکرد طائفه گرایانه خود به گونه ای رفتار می کنند که گویی اختلافات بین شیعه و سنی از اختلافات میان مسلمان و غیر مسلمان بیشتر است.

نویسنده و تحلیلگر سیاسی کویتی افزود:این شبکه ها به نفرت غیرعادی دامن می زنند و به تشویق اقدامات خصمانه می پردازند؛ بنا بر این ضروری است که برای توقف فعالیت این شبکه ها تصمیمی اتخاذ شود.
المناع، با اشاره به اینکه عربستان به عنوان سازمان دهنده القاعده خود بیشتر از همه از تروریسم آسیب دیده است، تصریح کرد: تروریسم بی هویت و خطری برای تمام دنیا است، اما برای سرکوب آن مشت آهنین راه حل نیست و دولت های عربی باید به ابزارهای دیگر بیندیشند.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش دامنه آزادی بیان، استقرار دولت مدنی دمکراتیک، مقابله با طایفه گرایی و نژادپرستی در کشورهای عربی، گفت: سوریه در معرض جنگ همه جانبه قرار دارد، چون علیه تروریسم و ائتلاف خصمانه ایستاده است و این جنگ مانع تحول دمکراتیک در سوریه می شود.   
المناع افزود: افراط گرایی، تکفیر و طایفه گرایی به گونه ای است که حتی تکفیری ها با سلفی های میانه رو و اهل سنت هم درگیر می شوند.
14-21:42
 

پربیننده ترین خبرها