هفته " نبیل رجب را فراموش نکنیم " در بحرین

هفته
جمعه 2 فروردين 1392 - 14:38

العالم - فعالان حقوق بشري، هفته آينده را به منظور همبستگي با رئيس مركز حقوق بشر بحرين، هفته " نبيل رجب را فراموش نكنيم" نام گذاري كردند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، "جهان كازروني" رئيس كميته برگزاري اين مراسم در كنفرانس مطبوعاتي كه روز پنجشنبه در مقر جمعيت حقوق بشر بحرين در منطقه العدليه برگزار شد، اعلام كرد: وزارت كشور با برگزاري راه پيمايي به اين مناسبت که قرار بود روز شنبه تا منزل نبيل رجب برگزار شود ، مخالفت کرد.

وي افزود: اين برنامه كه " هفته نبيل رجب را فراموش نكنيم " نام گذاري شده است با هدف جريان سازي جهت جلوگيري از فراموش شدن نبيل رجب در زندان هاي رژيم آل خليفه صورت مي گيرد.

كازروني تاكيد كرد: طرح اوليه برنامه بسيار ساده و قرار بود به اين مناسبت يك روز مشخص در داخل و خارج از بحرين راه پيمايي برگزار كنيم؛ اما فعاليت هاي سازمان هاي حقوقي سبب گسترش اين برنامه شد و تصميم گرفتيم آن را به مدت يك هفته برگزار كنيم.

رئيس كميته برگزاري برنامه هاي هفته نبيل رجب توضيح داد: برنامه هاي اين هفته قرار بود با راه پيمايي آغاز شود كه منع شد. آن گاه تصمی گرفته شد در خانه ها به ياد نبيل رجب شمع روشن شود و از آن فيلم تهيه و بر روي تويتر قرار گيرد.

وی اظهار کرد : برگزاري مراسم دعا وشعرخواني ، نقاشي و ارائه ديگر هنرها از دیگر برنامه ها در همين مجال است و آثار هنرمندان روي سايت ستاد به نمايش گذاشته خواهد شد.

"جهان كازروني" گفت: در حال حاضر وزارت كشور با ارسال اخطاريه اي، يكي از برنامه هاي اصلي را حذف كرد و ما در انتظار واكنش اين وزارتخانه به ديگر برنامه هاي آن هستيم.

"آدم" فرزند نبيل رجب تاكيد كرد اتفاقاتي كه براي پدرم نبيل رجب افتاد، نمونه كوچكي از مصيبت هايي است كه از سوي رژيم بر سر مردم مي آيد؛ اما مردم از خود دلاوري نشان داده و ثابت كردند كه تا بازپس گيري همه حقوق مسلم خود ايستاده اند.

وي افزود: مردم بحرين فريب محاكمه مسئولان رده پايين امنيتي را نخواهند خورد و نيروهاي سياسي و حقوقدانان توجه داشته باشند كه مسئولیت واقعي رویدادهای كشور برعهده مقامهای رده بالاي آل خليفه است.

يوسف المحافظه مسئول رصد و مستندسازي مركز حقوق بشري بحرين نيز گفت: نبيل رجب رئيس مركز حقوق بشر و عضو مشورتي بخش خاورميانه و شمال آفريقا در سازمان ديده بان حقوق بشر است و معاون دبيرخانه بين المللي فدرال حقوق بشر و همچنين رئيس مركز حقوق بشر خليج فارس و علاوه بر آن عضو چندين سازمان بين المللي و عربي است.

المحافظه تاكيد كرد: رژيم آل خليفه ادعا مي كند كه وي را به سبب فراخوان دادن براي تظاهراتي سياسي بازداشت كرده است؛ اما واقعيت آن است كه وي را بي هيچ دليلي و فقط به سبب فعاليت هاي حقوقي تاثيرگذارش بازداشت كردند و بازداشت اخير او به سبب اظهاراتش درباره پرونده حقوق بشر بحرين و انتقاد از نقض حقوق بشر در اين كشور بود.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها