بار هواپیمای ایرانی، دارو و تجهیزات پزشکی بود

بار هواپیمای ایرانی، دارو و تجهیزات پزشکی بود
دوشنبه 19 فروردين 1392 - 21:09

مسئولان عراقي اعلام كردند امروز يك فروند هواپيماي ايراني عازم سوريه را كه حامل تجهيزات پزشكي بود، بازرسي كرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مسئولان عراقي اعلام كردند كه يك فروند هواپيماي ايراني را در راه عزيمت به سوريه بوده مورد بازرسي قرار داده‌اند، اما جز تجهيزات پزشكي چيزي در آن مشاهده نكرده‌اند.
واشنگتن در ماه گذشته با تکرار ادعاهای خود، دولت عراق به "جدیت در امر جلوگيري از اقدام ايران در انتقال سلاح به سوريه" فرا خوانده، و از آن زمان تاکنون اين اولين باري است كه یک هواپيماي ايراني توسط مسئولان عراقي تفتيش و بازرسي مي شود.
جان كري وزير امور خارجه آمريكا بغداد را به چشم پوشي از محموله هاي سلاحي كه براي حمايت از نظام بشار اسد به سوريه فرستاده مي شود، متهم كرده بود.
ناصر بندر رئيس ناوگان هواپيمايي غيرنظامي عراق گفت: تيم ما محموله هواپيماي باربري ايراني را كه متعلق به شركت ماهان اير بود،  بازرسي كرد و چيزي جزء تجهيزات پزشكي درآن پيدا نكرد و بعد از تفتيش به هواپيما اجازه خروج از فرودگاه بغداد داده شد.
بندر گفت: دستور نوری مالکی نخست وزیر عراق ادامه بی طرفی عراق درخصوص بحران سوریه است ولی طبق دستور، ما ملزم هستیم که هر محموله مشکوکی را که عازم سوریه باشد، تفتیش کنیم.

مسئولان عراقی بعد از سفر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به مصر و اعمال فشارهای آمریکا، در 30 مارس اعلام کرده بودند که به تفتیش هواپیماهای ایرانی عازم سوریه خواهند پرداخت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها