معارض سوری تشریح کرد:

النصره؛ آلت دست واشنگتن برای اهداف تروریستی

النصره؛ آلت دست واشنگتن برای اهداف تروریستی
جمعه 23 فروردين 1392 - 11:34

العالم، دمشق - يك سیاستمدار سوری مخالف دولت، تروریست های موسوم به «جبهه النصره» را ابزار آمريكا براي اجرای ماموريت هاي پليد تروریستی واشنگتن در سوریه و برهم زدن فضای سیاسی این کشور دانست.

"علاء عرفات" دبيركل "حزب مردمي الاراده" (مخالف) درگفتگو با شبكه خبري العالم، ماموريت جبهه النصره را برهم زدن فضاي سیاسی سوريه از طریق فعالیت های تروریستی دانست و گفت: آمریکا جبهه النصره را برای برهم زدن اوضاع سوریه در مرحله ورد به گفتگوهای سیاسی، پدید آورد تا بتواند از این ابزار به عنوان دستی پنهان برای اجرای برنامه هایش در سوریه استفاده کند، بی آن که مسئولیت این جنایات را بپذیرد.

عرفات سیاست آمریکا در سوریه را «نبردی طولانی» توصیف کرد و افزود: النصره با تمام قوا برای تحقق اهداف آمريكا تلاش مي كند و به هيچ وجه هیچ راهكار سياسي را نخواهد پذيرفت.
دبيركل "حزب مردمي الاراده" با اشاره به وابستگی النصره به سازمان تروریستی القاعده، تصريح كرد: جبهه النصره عامل برهم زننده اوضاع در سوریه است، اما همه افراد مسلح حاضر در این کشور عضو النصره والقاعده نيستند.
این مخالف نظام سوریه هشدار داد: این تفکر که همه گروه های مسلح در سوريه را جبهه النصره والقاعده تشكيل مي دهند، باعث خواهد شد مسیر ورود برخی از مخالفان مسلح به فرآیند مذاکرات بسته شود.

علاء عرفات افراد مسلح در سوريه را به 4 گروه، شامل جبهه النصره  و گروههاي تكفيري مشابه آن، افراد مسلح شورشي، افراد مسلح با تابعیت های خارجی و جنایتکاران و دزدان مسلح دانست و گفت: با برخي از طرفها مثل جبهه النصره، تكفيري ها و دزدان و جنایتکاران نمي توان وارد تعامل مسالمت آميز شد، اما می توان برخی از گروه هاي مسلح را وارد روند گفتگوها کرد؛ از این رو جبهه النصره و آمريكايي ها تلاش می کنند برای بستن باب مذاکرات، همه افراد مسلح را عضو جبهه النصره معرفی کنند.

وي تصريح كرد: مخالفان داخلی در سوریه به هيچ وجه با جبهه النصره يا آمريكا ارتباطی ندارند و در برابر تلاش های غرب برای تغییر جهت دادن به بحران سوریه تلاش می کنند.
11-20:44

پربیننده ترین خبرها