نماینده مجلس انگلیس:

منافع راهبردی، دلیل حمایت انگلیس از رژیم آل خلیفه است

منافع راهبردی، دلیل حمایت انگلیس از رژیم آل خلیفه است
چهارشنبه 28 فروردين 1392 - 19:12

لندن، العالم – رئیس گروه پارلمانی "دموکراسی برای بحرین" در مجلس انگلیس گفت: دولت انگلیس با توجه به منافع راهبردی خود در بحرین، ضمن حمایت از رژیم آل خلیفه و نقض حقوق بشر در این کشور را نادیده می گیرد و این امر یکی از دلایل مطرح نشدن حقایق بحرین از رسانه های غربی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت کنندگان در همایشی که در مقر مجلس اعیان انگلیس در لندن برگزار شد، رژیم منامه را به مخفی نگه داشتن حقایق اوضاع بحرین از رسانه های جهانی متهم کردند.

 

"اندی سلوتر" روز چهارشنبه در حاشیه این همایش و در گفت وگو با شبکه العالم، افزود: برگزار کنندگان مسابقات اتومبیل رانی "فرمول -1" و تمام دست اندرکاران این مسابقه باید بدانند که با مشارکت در این مسابقه در حقیقت به رژیمی مقبولیت می بخشند که تظاهرات مردمی و خواسته های دموکراتیک را سرکوب می کند.

 

"اریک ایوبری" عضو کمیسیون حقوق بشر مجلس اعیان انگلیس نیز در گفت وگو با العالم، اظهار داشت: ما می دانیم که رژیم بحرین سعی می کند حجم تظاهرات مردمی را از رسانه ها مخفی نگه دارد و وانمود کند که اوضاع این کشور کاملا عادی است، اما این اشتباه محض است.

 

"لمیس ضیف" نویسنده و فعال سیاسی بحرینی نیز اظهار داشت: ما مخالف هیچ مسابقه و فعالیت ورزشی نیستیم، بلکه ما با تلاش برای جعل حقایق مخالفیم و نمی خواهیم این قبیل مسابقات به ابزاری علیه ملت بحرین تبدیل شود.

 

شرکت کنندگان در این همایش، پیامد برگزاری مسابقات فرمول 1 در بحرین را علاوه بر خدشه دار شدن این ورزش دوست داشتنی، ایجاد تصور غلبه و ارجحیت  پول و ثروت بر حقوق بشر دانستند.


tt-17-11:43 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها