عراق: سرکردگان فتنه در ترکیه جمع شده اند

عراق: سرکردگان فتنه در ترکیه جمع شده اند
دوشنبه 16 ارديبهشت 1392 - 11:41

وزير دفاع عراق، تركيه و چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس را به حمايت از تروريست‌ها در داخل اين كشور متهم كرد و گفت، ترکیه استان "الانبار" و شهر "موصل" عراق را امتداد دولت "عثمانی" می داند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم،" سعدون الدليمي" در مراسم بزرگداشت 5 نظامي عراقي كه بيست و هفتم ماه گذشته به ضرب گلوله عناصر مسلح نزديك محل تحصن در شهر الحویجه كشته شدند ، خطاب به كساني كه باندهای مسلحی را تحت عنوان ارتش ضد عراق تاسيس كرده اند، گفت:  در خاك عراق غیر از ارتش این کشور، هيچ ارتش ديگري وجود نخواهد داشت، و هر كسي كه بر سر اين مساله بجنگد بهاي كار خود را خواهد پرداخت.
وزير دفاع عراق خاطرنشان كرد: كساني كه 5 نظامي عراقي را در ورودي ميدان تحصن در فلوجه به قتل رساندند، فقط به اين اقدام اكتفا نکرده و اجساد نظاميان عراقي را با شمشير و نيزه در ميدان تحصن، مثله كردند.
الدليمي تركيه را به حمايت از گروه هاي تروريستي مسلح در عراق متهم كرد و از آنكارا خواست كه از حمايت قاتلان ملت عراق دست بردارد.
وي تأکید کرد: چند روز پيش نشستي در استانبول تركيه تحت عنوان " كنگره بهار عراق" برگزار شد كه در آن بيش از 150 تن از سرکردگان فتنه در كشورهاي اسلامی، حضور داشتند.
وزير دفاع عراق با اشاره به پخش مستقيم حوادث اعتراضات عراق در این نشست، خطاب به مسئولان ترکیه گفت: در امور ما دخالت نكنيد زيرا ما در مسائل شما دخالت نمي كنيم.
الدلیمی خاطرنشان کرد: تركيه همه روزه كردستان را بمباران مي كند و كودكان را مي كشد ولي ما صبر می کنیم؛ ولی ترکیه دست برنمي دارد زيرا معتقد است كه الانبار و موصل امتداد دولت عثماني هستند.

پربیننده ترین خبرها