با شکست سنگین شورشیان مسلح در جنوب سوریه

ارتش بزرگراه دمشق به درعا را به کنترل درآورد

ارتش بزرگراه دمشق به درعا را به کنترل درآورد
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1392 - 22:39

ارتش سوریه پس از دو هفته درگیری سنگین با شورشیان مسلح در مناطق جنوبی و در مسیر دمشق به درعا، موفق شد شهر مهم و راهبردی خربه الغزاله را به کنترل درآورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش سوریه هر چند در بامداد امروز اعلام کردن این شهر مهم که بزرگراه دمشق به درعا از وسط آن می‌گذرد را به کنترل خود درآورده، اما برخی از شبکه‌های خبری وابسته به شورشیان مانند الجزیره تا بعد از ظهر امروز نیز به تکذیب این خبر پرداخته و با انتشار ویدئوهای جعلی گفتند که این شهر دوباره به تصرف "ارتش آزاد (جبهه النصره) در آمده است.
این شبکه‌های خبری در تلاشی ناشیانه و ناامیدانه کوشیدند تا با انتشار این خبر علاوه بر دادن روحیه به شورشیان، گروه‌های کوچک و فراری آنها را بار دیگر به غربه غزاله بازگردانند که پس از بازگشت تعدادی از این گروه‌ها، آنها هدف حمله شدید ارتش قرار گرفته و تعدادی از آنها کشته و زخمی شدند و مابقی نیز فرار کردند.
یکی از فرماندهان گروه‌های شورشی ساعتی پیش با انتشار یک ویدئو بر شبکه یوتیوب و خواندن بیانیه‌ای، عقب‌نشینی – فرار – از این شهر را تایید و دلیل آن را هم تمام شدن مهمات و نرسیدن تسلیحات بیشتر از مرزهای اردن اعلام کرد.
وی در این ویدئو برخی از فرماندهان ارتش آزاد را به خیانت متهم کرد و گفت: این افراد با داشتن انبارهای مهمات بزرگ نخواستند به ما کمک کنند تا شهر مهم خربه الغزاله به دست ارتش بیفتند.
وی ضمن اعتراف به تلفات سنگین گروه‌های مسلح حاضر در این شهر، شکست در آن را مهم ارزیابی کرد و گفت از این به بعد نیروهای دولتی به سادگی به درعا دسترسی خواهند داشت و طرح ما برای کنترل دره حوران – در شمال درعا – عملاً به شکست انجامید.
گفتنی است که شورشیان جبهه النصره و دیگر گروه‌های مسلح فعال در جنوب سوریه مانند تیپ توحید وابسته به اخوان المسلمین پس از رسیدن صدها تن سلاح و مهمات و دیدن آموزش‌های مختلف در اردوگاه‌های نظامی در اردن، حمله گسترده‌ای را برای کنترل بزرگراه دمشق به درعا و جدا کردن این استان از مرکز سوریه آغاز کردند، اما پشت دروازه‌های شهر خربه غزاله متوقف شده و در درگیری‌های این شهر در طول دو هفته گذشته بیش از 650 نفر از اعضای جبهه النصره و تیپ توحید وابسته به اخوان المسلمین به هلاکت رسیده و صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند که برخی از آنها برای درمان راهی اردن شده و تعدادی نیز به بیمارستان‌های اسرائیلی منتقل شدند.
تصرف این شهر توسط ارتش سوریه موفقیت بزرگی برای دولت سوریه محسوب می‌شود و به ستون‌های نظامی ارتش این کشور به همراه کمک‌های غذایی و تسلیحاتی راهی شهر دعا و دیگر مناطق محاصره شده توسط شورشیان می‌شوند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها