تصميم استراتژيك اسد براي رويارويي با اسراييل

تصميم استراتژيك اسد براي رويارويي با اسراييل
پنج‌شنبه 19 ارديبهشت 1392 - 21:59

بيروت(العالم)- مدير مركز شرق جديد تصميم رييس جمهوری سوريه، مبني بر گشودن جبهه جولان به روي مقاومت به منظور آزادي آن را تصمیمی استراتژيك توصیف کرد.

غالب قنديل روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود: این تصمیم در چارچوب پيروزيهاي بزرگ نيروهاي ارتش و مردمي سوريه در برابر گروههاي مسلح مورد حمايت بين المللي و عربي و آمادگي سوريه براي ايفاي نقش منطقه اي جديد پس از پيروزي بر تروريسم است.

وی گفت : اين تصميم همچنین نتيجه نبرد سوريه عليه تجاوزگري رژيم صهيونيستي و شكست اين تجاوز به رغم بسيج عظيم نيرو توسط آمريكا و رژيمهاي مزدور غرب در منطقه به ويژه تركيه، قطر و عربستان سعودي با همكاري ناتو به منظور نابودسازي سوريه است.

قنديل ادامه داد: سامانه دفاعي سوريه كه نيروهاي مردمي و رزمي در آن شركت نمودند، استراتژي مقاومت براي دفاع از وطن و همبستگي و صلابت ارتش، شگفتي ناظران و تحليلگران جهان را برانگيخت.  

وي تصريح كرد: تصميم اسد در زمينه گشودن جبهه جولان در برابر گروههاي مقاومت فلسطين زمينه ساز تبديل سوريه به كشور مقاومت مي باشد چون پيامدهاي اين تصميم و نتايج آن، ملت سوريه را به طور مستمر در برابر خطر تجاوز اسراييل قرار خواهد داد.

اين شخصيت لبناني يادآور شد: رژيم اشغالگر با حمايت آشكار از گروههاي تروريستي مسلح، عزم خود براي تجاوزات پي در پي به سوريه را مورد تاكيد قرار داد؛ لذا ولاديمير پوتين رييس جمهوری روسيه به بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي پس از تجاوز اخيرش به جمرايا در ريف دمشق به شدت هشدار داد.

مدير مركز شرق جديد گفت: تصميم اخير اسد، همسو با شرايط نبرد و نقش سوريه در زمينه دفاع از مساله فلسطين و جلوگيري از حذف آن اتخاذ شده است.

قنديل توافق روسيه و آمريكا براي حل بحران سوريه را نشانه تسليم شدن آمريكا در برابر واقعيت شكست در جنگ عليه سوريه دانست و افزود: پس از توافقنامه ژنو در ژوئن 2012 به دليل شيطنت هاي غرب و حاميان منطقه اي آن، به جاي حل سياسي بحران سوريه، اين كشور با يك سال تخريب، مواجه شدن با شروط بيشتر، ارسال سلاح و جنگجوي بيشتر و افزايش جنگ تجاوزكارانه به جاي تعهد به بندهاي توافقنامه ژنو و توقف خشونت مواجه شد.

وي خاطر نشان كرد: در توافق جديد مسكو، آمريكايي ها به وضوح از شروط قبلي شان عقب نشيني نموده و اعتراف كردند كه گفت وگوي ملي سوري ميان نظام به رياست اسد و مخالفان، تعيين كننده آينده سياسي كشور از طريق صندوقهاي راي است، اين موضوع نشانه تسليم آشكار در برابر اصول طرح سياسي اسد است كه مدتها قبل آن را مطرح نمود.  

قنديل با بيان اين كه آينده، ميزان جديت آمريكا را مشخص خواهد كرد، گفت: توقف ارسال پول و سلاح به باندهاي تجاوزكار و وادارساختن دولتهاي وابسته به واشنگتن كه در تجاوز به سوريه دست دارند به تغيير موضع در قبال اوضاع سوريه، بهترين بوته آزمايش درباره جدي بودن واشنگتن نسبت به مواضعش در مسكو است.  

وي افزود: رفتار آمريكا را سوريه، روسيه و مقاومت زير نظر دارند و در صورت هرگونه تعدي و تصميم آمريكا به حمله نظامي به سوريه، دمشق در اين راه تنها نخواهد بود.     
MKH-9-11:42

پربیننده ترین خبرها