نماینده پارلمان اردن:

دولتی که سفیر اسرائیل را اخراج نمی کند، برکنار کنید

دولتی که سفیر اسرائیل را اخراج نمی کند، برکنار کنید
جمعه 20 ارديبهشت 1392 - 12:32

یکی از نمایندگان مجلس اردن با تاکید بر وقت کشی دولت در اجرای مصوبه مجلس مبنی بر اخراج سفیر اسرائیل از امّان و فراخوانی سفیر اردن از تل آویو، انحلال کابینه را خواستار شد.

"رائد حجازین" روز پنج شنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: تجاوزات رژیم صهیونیستی به مقدسات اسلامی و مسیحی قدس، از زمان اشغال فلسطین تاکنون ادامه دارد. در تازه ترین تجاوزات این رژیم، صهیونیست ها به حرم مسجد الاقصی یورش بردند و نمازگزاران مسلمان را از آن اخراج کرده و جلوی ورود آنان به این مسجد را گرفتند و مفتی مسجد الاقصی را بازداشت کردند و این ها، همه اقداماتی خصمانه هستند. حفظ مقدسات اسلامی و مسیحی قدس بر اساس پیمان وادی عربه و همچنین پیمانی که اخیرا میان دولت اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین امضا شده، بر عهده اردن است و به همین سبب باید به این تجاوزات خصمانه رژیم صهیونیستی واکنش نشان دهد.

 

وی افزود: این اقدام رژیم صهیونیستی، اعراب و مسلمانان را در سراسر جهان خشمگین کرده است و نمایندگان مجلس اردن واکنشی شدید به آن نشان دادند و با تصویب قانونی با اکثریت آرا، اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از عمان و فراخوانی سفیر اردن از تل آویو را خواستار شدند.

حجازین، پیمان وادی عربه و نتایج آن را پیامد توافق دو دولت دانست و تاکید کرد که این پیمان هیچ گاه نتوانست ملت اردن را برای عادی سازی روابط با اسرائیلی ها قانع کند و هیچ چیزی در جهان وجود ندارد که بتواند ملت اردن را به عادی سازی روابط با رژیمی اشغالگر که قاتل کودکان و غاصب اراضی است، مجبور کند.

 

وی مصوبه پارلمان اردن را اقدامی درست و به مثابه انتقامی برای احیای عزت پایمال شده عربی ارزیابی کرد و گفت: اخراج سفیر اسرائیل و بازگشت سفیر اردن هیچ ضرری برای اردن نخواهد داشت به ویژه که تجاوزات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و این رژیم همه عرف ها، پیمان ها، معاهدات بین المللی را زیر پا گذاشته است، در واقع تحولات اخیر، موجب تضعیف جهان عرب شده است.

رائد حجارین نماینده پارلمان اردن در پایان با اشاره به این که مصوبه مجلس، برای دولت الزام آور نیست، خاطر نشان کرد: دولت، با مطرح کردن موضوع واگذاری این مساله به شورای امنیت، سعی در وقت کشی دارد بنابراین از مجلس می خواهم قدرت قانونی خود را ثابت کند و به سبب اجرا نکردن خواست نمایندگان مجلس، رای اعتمادی که به دولت داده است را پس بگیرد و از ملک عبدالله دوم پادشاه اردن نیز می خواهیم که انتقام عزت پایمال شده عربی، اسلامی و مسیحی را بگیرد.

9-18:35
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها