لاوروف: ایران باید در نشست ژنو-2 شرکت کند

لاوروف: ایران باید در نشست ژنو-2 شرکت کند
دوشنبه 23 ارديبهشت 1392 - 17:18

وزیر خارجه روسیه در جدیدترین گفتگوی رسانه ای خود تاکید کرد: ایران باید در کنفرانس بین المللی ژنو 2 درباره سوریه شرکت کند، اما تاکنون در این زمینه با غرب به توافق نرسیده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سرگئی لاوروف در گفت وگو با شبکه خبری المیادین افزود: توافق روسیه آمریکا درباره سوریه همچنان پابرجاست. البته اختلافاتی بین دو طرف درباره جزییات کنفرانس بین المللی وجود داشته و مسکو بر ضرورت شرکت تمام طرفهای موجود در کنفرانس ژنو 1 در این کنفرانس، کشورهای همجوار سوریه، ایران و عربستان تاکید دارد. 

   
لاوروف در بخش دیگری از این گفتگو - که خلاصه ای از آن منتشر شده و مشروح آن بعدا از "المیادین" پخش خواهد شد، اظهار داشت: آمریکا برای کاهش تعداد شرکت کنندگان در ژنو 2 تلاش می کند تا کشورهای پشتیبان مخالفان که دارای رابطه با آمریکا هستند، در آن شرکت نمایند.
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: تصمیم اتحادیه عرب در زمینه اعطای کرسی سوریه به ائتلاف مخالفان، مانعی در مسیر حل بحران سوریه است.  


لاوروف یادآور شد: مسکو معتقد است تمام طرفهای مخالف - جز طرفهایی  که به افراط گرایی و تروریسم شهرت دارند- باید در کنفرانس شرکت کنند.
به گفتۀ وی، سخنان جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره بشار اسد رییس جمهور سوریه و شرکت یا عدم شرکت وی در دولت انتقالی، به خاطر آن مطرح شده که متقاعد ساختن مخالفان به گفت وگو با نظام دشوار است. 

 
وزیر خارجه روسیه در پاسخ به پرسشی پیرامون نقش حزب الله در سوریه گفت: حزب الله در سوریه نمی جنگد، بلکه از مقدسات شیعه دفاع می کند.
 

پربیننده ترین خبرها