بدون اسد، کنفرانس ژنو شکست خواهد خورد

بدون اسد، کنفرانس ژنو شکست خواهد خورد
سه شنبه 24 ارديبهشت 1392 - 18:08

العالم، دمشق - عضو مجلس نمایندگان سوریه، گفت : شرط آمریکا برای "حضور نیافتن بشار اسد در کنفرانس بین المللی بحران سوریه " منجر به شکست این کنفرانس و هر اقدام مشابه دیگری خواهد شد.

"فیصل عزوز" در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: آمریکا تحت فشار برخی کشورهای منطقه مانند ترکیه، قطر و عربستان مجبور به تعویق کنفرانس بین المللی بحران سوریه شد؛ زیرا این کشورها نمی خواهند کنفرانسی که اهداف آنها را تأمین نمی کند، برگزار شود و برای دستیابی به منافع خود همچنان تأکید می کنند که باید نقش بیشتری در مناقشه سوریه یا تخریب این کشور ایفاء کنند.   

نماینده مجلس درباره شرط آمریکا مبنی برحضور نیافتن بشار اسد در کنفرانس بین المللی بحران سوریه، افزود: شرط مذکور منجر به شکست هرگونه فعالیتی مانند این کنفرانس و یا موارد مشابه خواهد شد و بعید است که روسیه و آمریکا بر روی این پیش شرط به توافق برسند. دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز علناً اعلام کرد که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره کناره گیری بشار اسد از قدرت اختلاف دارد، اما گفت که ثبات و وحدت سوریه برای وی مهم است که این دیدگاه مطابق با دیدگاه روسیه است.

عزوز ادامه داد: اگر طرف های خارجی بار دیگر درباره کناره گیری بشار اسد از قدرت اظهاراتی بیان کنند، به دست خودشان کنفرانس بین المللی بحران سوریه را به شکست می کشانند.

نماینده مجلس سوریه درباره سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به مسکو با هدف لغو قرارداد فروش موشک های جدید روسیه به سوریه، گفت : سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو به قرارداد فروش موشک های اس 300 به سوریه پایبند است و مسکو این  قرارداد را پیش از آغاز بحران سوریه با دمشق امضاء کرده است.

در دیدار اخیر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با جان کری وزیر خارجه آمریکا دو طرف توافق کردند برای حل و فصل بحران سوریه و اجرایی کردن توافقات پیشین قدرت های جهانی در نشست ژنو، نشستی دیگر برگزار شود که به دلایل متعدد تا کنون به تعویق افتاده است.

14-11:41

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها