به منظور سلاح رسانی به تروریست های سوری

فرانسه، اتحادیه اروپا را دور می زند

فرانسه، اتحادیه اروپا را دور می زند
پنج‌شنبه 26 ارديبهشت 1392 - 21:05

در اقدامي مغاير با سياست های اتحاديه اروپا، فرانسه قصد دارد برای رساندن سلاح به تروریست های مسلح در سوريه، اتحادیه اروپا را "دور" بزند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، يك ديپلمات فرانسوي كه خواست نامش فاش نشود، گفت: پاريس، پيشنهادي مبني بر كاهش ميزان ممنوعيت حمايت تسليحاتي از گروه هاي مخالف نظام در سوريه مطرح كرده است كه بر اساس آن اجراي كامل اين ممنوعيت به تعويق بيفتد، تا امكان اعمال فشار بر دولت سوريه فراهم شود.

 

اين در حالي است كه پيش از اين شماري از كشورهاي اروپايي تلاش هاي فرانسه و انگليس براي لغو ممنوعيت پشتيباني تسليحاتي از گروه هاي مسلح در سوريه را ناكام كرده بودند.

این ديپلمات فرانسوي در گفت و گو با خبرگزاري رويترز مدعی شد كه هدف از اين اقدام، "تقویت اراده و روحیه مخالفان سوري است " و اين اقدام با مذاکره و گفت و گو مغايرت ندارد.

 

وي افزود: ما همواره قائل به اين هستيم كه هدف، رسيدن به راه حل سياسي است؛ اما راه حل سياسي با آن چه در عرصه ميداني اتفاق مي افتد، فاصله اي بسيار دارد.

اين در حالي است كه "ورنر وايمن" صدراعظم اتريش، ديروز بار ديگر بر مخالفت كشورش با ارسال سلاح براي مخالفان سوري تاكيد كرد و آن را تهديدي بر ضد قوانين بين المللي و مغاير با قوانين اتحاديه اروپا دانست.


26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها