ادغام حزب منحل بعث در عراق با گروه های افراطی

ادغام حزب منحل بعث در عراق با گروه های افراطی
جمعه 27 ارديبهشت 1392 - 11:08

العالم، بغداد - به گفته یکی از نمایندگان مجلس عراق، جنایتکاران حزب منحل بعث می گویند که راهکار جدید این حزب ادغام با گروه های افراطی است.

"علی شلاه" روز جمعه به شبکه خبری العالم گفت: برخی معتقدند انفجارهای اخیر عراق برای حمایت از معترضانی است که در استان الانبار و سایر مناطق جاده های حمل و نقل بین المللی را مسدود کردند.

وی با درخواست از تحصن کنندگان در برخی از شهرهای عراق برای اعلام موضع خود در قبال انفجارهای این کشور اظهار داشت: حزب منحل بعث بخشی از گروه تروریستی القاعده در عراق است، و افراد بازداشت شده این حزب اعتراف کردند که راهکار جدید آنها ادغام با تشکلهای افراطی است.

شلاه حمایت قطر و ترکیه از گروه های تروریستی و برخی شبکه های اطلاع رسانی در عراق را محکوم کرد و یادآور شد: بسیاری از افراد مسلح از طریق سوریه و ترکیه وارد عراق می شوند. 

این نماینده عراقی درباره اهداف ترکیه از ناآرامی های عراق اظهار داشت: برخی معتقدند باید مذهب و دیدگاه طایفه ای خاصی در منطقه حاکم شود، و حضور پیروان اهل بیت (ع) به عنوان شریک اصلی دولت عراق نباید استمرار یابد.   

نماینده ائتلاف دولت قانون ادامه داد: برخی می خواهند کمر حرکت های آزادیبخش در منطقه یا منطق ایجاد کشورهای مستقل، اهل تسامح و مبتنی بر اخوت اسلامی را شکسته و حکومت طایفه ای و چه بسا عثمانی به راه بیندازند؛ اندیشه عثمانی توسط رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه هدایت می شود که قطر با پول نفتی اش به آن دامن می زند.      

روز گذشته عراق شاهد چندین انفجار بود؛ انفجار خودروی بمبگذاری شده در پایتخت عراق و ورودی یک حسینیه در شهر کرکوک دست کم 50 کشته یا مجروح بر جا گذاشت.

05-18-47
 

پربیننده ترین خبرها