بحران تجاوز جنسی در ارتش آمریکا

بحران تجاوز جنسی در ارتش آمریکا
شنبه 28 ارديبهشت 1392 - 10:42

در پی افزایش بی سابقه پرونده‌های تجاوز جنسی در ارتش آمریکا، وزير دفاع این کشور قول داد به این مسأله پایان دهد.

به گزارش روز شنبه پايگاه خبري شبكه العالم، "چاك هگل" به فرماندهان ارشد ارتش دستور داد تلاش هاي خود را براي حل مشكل تجاوز جنسي افزايش دهند؛ وي گفت تكرار اين جرم و چشم پوشي از آن بر قدرت ارتش در انجام دادن ماموريت هايش تاثير مي گذارد.
هگل يك روز بعد از ديدار فرماندهان ارشد ارتش با "باراك اوباما" رئيس جمهور آمريكا براي بررسي حوادثی که موجب افزایش بی اعتمادی به توان ارتش برای حل مشکلات خود شده، در كنفرانس خبري گفت: به زودي اين مشكل را حل خواهيم كرد.
هگل در یادداشتی به فرماندهان ارتش یک هفته مهلت داده است تا علاوه بر تدوین طرحی براي بررسي بحران تجاوز جنسي به سربازان در همه سطوح، تضمين کنند کسانی که با سربازان جديد و قربانيان تجاوزات جنسي تعامل دارند، آموزش ديده و مدارك مناسب داشته باشند.
هفته پيش وزارت دفاع آمريكا گزارش سالانه خود را درباره تجاوزات جنسي در ارتش منتشر كرد. در اين بررسي برآورده شده است كه موارد تجاوز جنسي در سال 2012 ، به میزان 37 درصد افزايش يافته و به 26 هزار مورد رسيده است. تجاوزات جنسي در ارتش در سال 2011 ، نوزده هزار مورد گزارش شده بود.
اين گزارش موجب نگرانی و خشم کنگره آمریکا شده است.
رئيس دفتر جلوگيري از تجاوزات جنسي در نيروي هوايي آمريكا، اوايل هفته گذشته قبل از انتشار اين گزارش بازداشت و به تجاوز به يك زن متهم شد.
چند روز بعد از این حادثه دو نظامی دیگر در همین دفتر از کار خود برکنار شدند، که جرم یکی از آنها نیز تجاوز جنسي بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها