آماده باش کامل پلیس تونس در برابر سلفی ها

آماده باش کامل پلیس تونس در برابر سلفی ها
يکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 10:44

العالم - با وجود اعلام ممنوعیت برگزاری همایش سالانه گروه سلفی و تندروی "أنصار الشریعه" (وابسته به القاعده) از سوی وزارت کشور تونس، اصرار اعضای این گروه به برگزاری نشست، نیروهای امنیتی تونس را به حال آماده باش درآورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این همایش قرار است امروز یکشنبه در شهر قیروان واقع در مرکز تونس برگزار شود و وزارت کشور تونس پیش از این برگزاری این نشست را ممنوع کرده بود.

 

بر این اساس، ورودی های شهر تونس شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی است؛ وزارت کشور تونس با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هیچ درخواستی برای برگزاری نشست انصار الشریعه ارائه نشده است و برگزاری آن غیرقانونی، تهدیدی امنیتی و عامل برهم زدن نظم جامعه تلقی خواهد شد.

 

به موجب بیانیه وزارت کشور تونس، هرکسی به نهادهای کشور تعرض کند یا در جهت اخلال و بی ثباتی کشور اقدام کند، مسئول پیامدهای این اقدامات خواهد بود.

 

"عبدالرئوف بالي" روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی تونسی با اشاره به این که "دولت اطمینان حاصل کرده است نمی توان به صورت متمدنانه با انصار الشریعه به تعامل رسید"، پیش بینی کرد که درگیری هایی میان انصار الشریعه و نیروهای امنیتی روی دهد، به ویژه این که دولت اطمینان دارد انصار الشریعه قانون را به رسمیت نمی شناسند.

 

از آغاز انقلاب تونس در سال 2011، این کشور شاهد برخوردهای متعددی بین حکومت و گروه های تندرو بوده است. سلفی‌های تونس ادعا می کنند که خواستار اجرای قانون شریعت اسلامی در این کشور هستند.

انصار الشریعه همچنین مسئولیت هرگونه خشونت احتمالی را متوجه دولت می داند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها