اخراج پزشک مصری به دلیل کشف ویروس در عربستان

اخراج پزشک مصری به دلیل کشف ویروس در عربستان
دوشنبه 30 ارديبهشت 1392 - 13:07

استاد میکروبیولوژی پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه عین شمس مصر گفت : ویروس شبیه به سارس در سپتامبر سال 2012 در یک بیمار سعودی کشف شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دکتر"علی محمد زکی " گفت: مسؤولان عربستانی به دلیل اینکه خبر کشف این ویروس را در نهادهای بین المللی مرتبط با انتشار ویروس های همه گیر مطرح کردم، من را اخراج کردند.
سایت "العوامیه" به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین که اخیرا با این پزشک مصری مصاحبه کرده، اعلام کرد: آزمایشگاههای وزارت بهداشت عربستان این ویروس را نتوانستند در نمونه ی ارسال شده تشخیص دهند بلکه آن را از طریق کشت کشف کردند. 
این دانشمند مصری که آن زمان به عنوان مشاور بیماریهای ویروسی در بیمارستان سلیمان الفقیه در جده اشتغال داشت، گفت:  برای آزمایش بیشتر، نمونه ها را به یک آزمایشگاه هلندی ارسال کردیم که آن آزمایشگاه نیز سریعا  وجود ویروس در بدن بیمار را تایید کرده و درباره انتشار این ویروس در همه دنیا هشدار داد، به ویژه اینکه این کشور میزبان میلیونها شخص برای ادای مناسک حج و عمره از سراسر جهان است.
دکتر زکی خاطرنشان کرد: اعلام کشف این ویروس و هشدار زود هنگام به طرفهای  بین المللی، موجب ناخرسندی وزارت بهداشت عربستان شد، به همین دلیل درتاریخ 24 سپتامبر 2012 مورد بازجویی قرار گرفته و پس از آن از عربستان اخراج شدم.
وی گفت: من بر خود واجب می دانستم  این مساله را به اطلاع  طرفهای مسؤول بین المللی برسانم، زیرا این وظیفه من است.
این پزشک مصری با ابراز اطمینان درباره کنترل این بیماری که تاکنون جان 15 شهروند سعودی را گرفته هشدار داد، نگرانی هایی در خصوص شیوع این بیماری در جهان وجود دارد. 

پربیننده ترین خبرها