ديدار مشکوک رئیس پارلمان عراق با كاردار انگليس

ديدار مشکوک رئیس پارلمان عراق با كاردار انگليس
سه شنبه 31 ارديبهشت 1392 - 14:26

در بحبوحه افزايش حملات تروریستی در عراق و كشتار مردم بی گناه این کشور با هدف ايجاد فتنه هاي طايفه اي، اسامه النجيفي رييس پارلمان عراق در اقدامي شبهه انگيز با كاردار انگليس در بغداد ديدار كرد.

به گزارش روز سه شنبه پايگاه خبري شبكه العالم، ديدار النجيفي با كاردار انگليس در حالي است كه چندي پيش "عبدالحكيم الرهيمي" عضو ائتلاف دولت قانون به ریاست "نوري مالكي" نخست وزير عراق، النجيفي را متهم كرد كه به خشونت هاي طايفه اي در عراق دامن مي زند.

الرهيمي گفت: اسامه النجيفي رئيس پارلمان عراق بیش از یک سال قبل با مطرح کردن شعارهاي تحريك آميز طایفه اي مدعی شد که اهالي غرب عراق به حاشيه رفته اند و شهروند درجه 2 به شمار مي روند و دولت اگر به اين وضعيت پايان ندهد به دنبال راهكاری برای تشكيل حكومت فدرالي و ايجاد فدراليسم در اين مناطق خواهد رفت.

الرهیمی خاطرنشان کرد: اظهارات النجيفي چه نظر خودش باشد يا اینکه در راستاي اجراي مقاصد خارجي؛ نشانه زودهنگامي بود كه درباره بروز حادثه اي شوم خبر مي داد.

بنابر اين گزارش، سايت سومريه نيوز نوشت: اسامه النجيفي پس از ديدار با "رابرت دين" كاردار انگليس در دفتر رسمي خود در بيانيه اي خاطرنشان كرد كه اين ديدار براي تكميل يك سري ديدارها با سفراي كشورها در بغداد صورت گرفته است و دو طرف در اين ديدار اوضاع سياسي و ناامني در عراق را بررسي كردند.

النجيفي بر اهميت موضع روشن جامعه بين المللي در قبال حوادث عراق و لزوم يافتن نقاط مشترك بين گروههاي سياسي براي حل بحران كنوني كه به شدت بر امنيت و ثبات شهروندان تاثير گذاشته است، تاكيد كرد.

رئيس مجلس نمايندگان عراق گفت: در اين ديدار روابط دوجانبه در همه سطوح به ويژه پارلماني و راههاي گسترش و تقويت آن بررسي شد.

براساس اين بيانيه، رابرت دين از اوضاع و حوادث عراق و هدف قرارگرفتن مساجد و حسينيه ها و عبادتگاهها و شخصيت هاي مذهبي و اينكه اين اقدامات به طور گسترده و خطرناك در حال افزايش است، ابراز نگراني كرد.

بنابراين گزارش، اين هفته در بغداد و تعدادي از استان هاي عراق چند خودروي بمب گذاري شده منفجر و در اين حملات مساجد و حسينيه ها و بازارها در مناطق مختلف بغداد هدف قرار گرفت و صدها نفر از شهروندان كشته و زخمي شدند.

روند سياسي در عراق با تنش و بحران اعتماد ميان طرفهاي مختلف مواجه است كه به تازگي شدت يافته است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها