رییس پارلمان عراق و حرکت در مسیرتجزیه طلبی

رییس پارلمان عراق و حرکت در مسیرتجزیه طلبی
دوشنبه 30 ارديبهشت 1392 - 22:44

بغداد، العالم - عضو ائتلاف ملی عراق، خواسته های معترضان مناطق غربی این کشور را ابزاری برای ورود به طرح تقسیم عراق توصیف، و اظهار داشت: رئیس پارلمان عراق در چارچوب طرح تقسیم عراق حرکت می کند.

"جمعة العطواني" روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم با بیان این که خواسته های مشروع و نامشروع تظاهرکنندگان غرب عراق، ابزاری برای ورود به طرح تقسیم و فرقه ای کردن عراق است، تصریح کرد: این تظاهرات توطئه آمیز تنها زمانی متوقف خواهد شد که دولت عراق در برابر تمام خواسته های غیرقانونی تظاهرکنندگان تسلیم شود.

 

العطوانی اظهار داشت: دولت نوری المالکی به برخی از خواسته های نامشروع تظاهرکنندگان پاسخ  داده و به عنوان مثال قانون دادخواهی و عدالت را به منظور سلب هر گونه فرصت از فرقه گراها و رهبران سیاسی منطقه غربی که به مثابه عروسکی در خدمت طرح تقسیم عراق هستند، تغییر داده است.


وی افزود: دولت عراق طی دو هفته بیش از 29 هزار بعثی مشمول قانون دادخواهی و عدالت را بازنشسته کرد یا به خدمت فراخواند و این درحالی است که سازمان زندان ها و شهدای عراق هنوز نتوانسته اند حقوق  شهدا و زندانیان سیاسی را طی ده سال احیا کنند.

 

وی خواسته های سیزده گانه مطرح شده از سوی "اسامه النجیفی" رئیس پارلمان عراق را نقشه راه تقسیم نژادی و فرقه ای این کشور دانست و گفت: این امر کشور را گرفتار جنگ فرقه ای می کند.
العطوانی گفت: نمی دانیم النجیفی این خواسته ها را از کجا آورده زیرا سران قبایل و گروه های ملی گرا در الانبار و موصل تمام این خواسته ها را رد می کنند.

 

عضو ائتلاف ملی عراق در ادامه بیان داشت: القاعده، بازماندگان رژیم بعث صدام و آنچه طریقت نقشبندیه نامیده می شود و باندهای جنایتکار زمام تظاهرات را در غرب عراق در دست گرفته و  تمام خواسته های تظاهرات کنندگان از جمله نکات مطرح شده از سوی النجیفی را که در صدد فروپاشی عراق است، نقش بر آب کرده اند؛ اما ارتش در برابر این گروه ها می ایستد.

 

العطواني در پایان خاطر نشان کرد: النجیفی از قبول مسئولیت های سیاسی و قانونی شانه خالی می  کند و در اصل او عامل اصلی تظاهرات در غرب عراق است و وی نخستین کسی است که برقراری نظام فدرالی مبتنی بر اصل فرقه ای با بهانۀ در حاشیه قرار گرفتن اهل سنت را خواستار شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها