هشدار نماینده عراقی درباره طرح آمريكايي ـ صهیونیستی

هشدار نماینده عراقی درباره طرح آمريكايي ـ صهیونیستی
سه شنبه 31 ارديبهشت 1392 - 16:33

نماينده پارلمان عراق درباره برخي تلاشها به منظور انتقال بحران سوريه به عراق در چارچوب طرح هرج و مرج هدفمند صهيونيستها و آمريكا براي سلطه بر منطقه، هشدارد داد.

"طلال الزوبعي" از نمايندگان فهرست العراقيه در پارلمان عراق روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم برخي طرف هاي سياسي در عراق را متهم كرد كه به ابزاري براي اجراي اهداف و مقاصد منطقه اي و بين المللي در عراق تبديل شده اند.
وي با هشدار درباره وقوع جنایت ضد بشریت در عراق، تصريح كرد: نسل كشي هدفمند مردم در عراق توطئه ای است که اشغالگران آن را براي مردم عراق به ارمغان آورده اند، به صورتیکه اینگونه به نظر می رسد که به عقب بازگشته ايم و در حوادث سال 2006 عراق به سرمي بريم.

الزوبعي اظهار داشت: طرح سياسي دشمنان در عراق همان تئوري هرج و مرج است كه از مشخصه هاي آن افزايش اختلافات و ايجاد ساختاري سياسي ناقص و مبتني بر مباني نادرست است.
وي تأکید کرد: عراق امروز قرباني دخالت هاي منطقه اي و بين المللي است و نيروهاي سياسي براساس اصول و مباني طائفه اي و نژادي در اجراي طرحي سهيم شده اند كه مهمترين مشخصه هاي آن اين است كه ملت عراق درمعرض نسل كشي قرار گيرد تا اينكه طرح تجزیه كشور به طوايف، قوميت ها و نژادها را بپذيرد و عراق یکپارچه به خاطره ها سپرده شود.

نماينده پارلمان عراق با متهم کردن برخی گروه های سیاسی به دست داشتن در برخی حوادث و بحرانها، گفت: در شرايط كنوني مباني و پايه هاي تشكيل دولت عراق سست است و همين امر باعث شده است كه عراقي ها وارد يك چرخه و دور باطل شوند.

وي همه نيروهاي سياسي را متهم كرد كه مي خواهند عراق را وارد طرح طائفه اي كنند و يك محيط داخلي را ايجاد نمايند كه بخشي از يك محيط منطقه اي و بين المللي باشد تا اينكه طرح طائفه اي از عراق به منطقه و برعكس منتقل شود.
اين نماينده عراقي هشدار داد: برخی جریانهای منطقه اي و فرا منطقه ای تلاش مي كنند بحران سوریه را به عراق منتقل کنند.

الزوبعی با اشاره به دست داشتن رژیم صهیونیستی در بحران سوریه افزود: در گذشته نیز صهیونیستها برای سلطه بر منطقه در عراق دست به چنین اقداماتی زدند.
به دنبال افزايش خشونت ها در عراق، پنجشنبه هفته گذشته انفجار بمب در ورودي حسينيه الزهرا در بغداد 12 كشته بر جاي گذاشت؛ يك روز بعد هم انفجار دو بمب در نزديكي مسجدي در بعقوبه جان 41 نمازگزار را گرفت. نوري مالكي نخست وزير عراق در واكنش به اين حملات خواستار اقامه نماز جمعه با حضور مشترك شيعيان و اهل سنت براي مقابله با خشونت هاي اخير شد.
MKH-20-22:42

پربیننده ترین خبرها