هشدار عالم لبنانی درباره فتنه بزرگ

هشدار عالم لبنانی درباره فتنه بزرگ
سه شنبه 31 ارديبهشت 1392 - 21:02

بیروت – العالم. عضو جمعیت علمای مسلمان در لبنان حمله نظامیان رژیم آل خلیفه به منزل رئیس شورای اسلامی علمای بحرین را محکوم کرد و درباره فتنه بزرگ مذهبی در منطقه هشدار داد.

"شیخ زهیر جعید" روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: حمله به منزل "آیت الله شیخ عیسی قاسم" را نمی توان یک اقدام سیاسی توصیف کرد؛ بلکه این حمله اقدامی ضد اصول ملی و عقاید اسلامی و به هدف ساكت كردن صداي آزادی طلبی و عقلانيت است ؛ آن هم در شرايطي كه منطقه را بي عقلي و جنون اقدامات فرقه اي و مذهبي فراگرفته است.
وی با اشاره به جایگاه بالای شیخ عیسی قاسم نزد همه مسلمانان افزود: شیخ عیسی قاسم با توجه به ویژگی‌های علمی، سیاسی و اجتماعی از جایگاهی عالی نه فقط بین شیعیان بلکه کل مسلمانان برخوردار است، چرا که وی فردی اهل گفت وگو است که برای وحدت مسلمانان تلاش می کند.
شیخ جعید تأکید کرد: حمله به منزل شیخ عیسی قاسم پس از شهادت علامه البوطی در سوریه و کشته شدن چند عالم دیگر و توطئه ها برای ضربه زدن به وحدت مسلمانان صورت گرفته است.
شیخ جعید ادامه داد: از بین بردن کسانی که مردم را به عقلانیت دعوت می‌کنند در راستای طرح صهیونیستی آمریکایی است که هدف اصلی آن نابود کردن منطقه و به راه انداختن فتنه بزرگ مذهبی است.
وی با اشاره به بی توجهی رژیم آل‌خلیفه به حمله نظامی به منزل شیخ عیسی قاسم گفت: رژیم های ستمگر در دنیا نه به صدای ملت خود گوش می دهند و نه به بیانیه‌ها و قطعنامه‌ها.
شیخ جعید خاطرنشان کرد: در بحرین شمار بسیاری شهید و یا مجروح شدند ولی موضع رژیم حاکم هیچ تغییری نکرد، به ظلم و ستمگری ادامه داد و حتی به مواضع سازمان ملل متحد و سازمانهای مدافع حقوق بشر گوش نداد.
ده ها نظامي مسلح رژيم آل خليفه بامداد روز جمعه (27 ارديبهشت ماه) به منزل آيت الله شيخ عيسي قاسم در شهر "الدراز" (غرب منامه) حمله كردند.
اين نظاميان كه هنگام حمله نقاب به چهره داشتند علاوه بر ارعاب زنان و كودكان، خسارتهايي را به لوازم منزل شیخ عیسی قاسم وارد كردند.
نظاميان مسلح پس از حمله به منزل رئيس شوراي اسلامي علماي بحرين، زنان و كودكان را در يك اتاق حبس كرده و به تخريب لوازم منزل پرداختند.
tt-21-14:48

پربیننده ترین خبرها