تغییر موضع سازمان اطلاعات آلمان درباره سوریه

تغییر موضع سازمان اطلاعات آلمان درباره سوریه
پنج‌شنبه 2 خرداد 1392 - 10:01

العالم - پس از محقق نشدن پیش بینی سازمان اطلاعات آلمان درباره سقوط بشار اسد در اوایل سال 2013 ، این سازمان معتقد است اسد دوباره زمام امور را به دست می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پیش از این BND پیش  بینی کرده بود که نظام بشار اسد تا ابتدای سال 2013 سقوط خواهد کرد، اما اخیرا سازمان اطلاعات آلمان با تغییر موضع ریشه ای و بر اساس گزارش هاي اطلاعاتی خود اذعان کرد ارتش سوریه به زودی بر مناطق تحت کنترل مخالفان تسلط خواهد یافت و مخالفان در گرداب فرو خواهند رفت.

این سازمان با اشاره به پيشرفت قابل ملاحظه نظامیان سوریه معتقد است ارتش بشار اسد اکنون باثبات تر از گذشته است.

بر اساس گزارش مجله دیر اشپیگل، گرهارد شيندلر رئيس سازمان اطلاعاتي آلمان اخیرا در نشستي محرمانه گزارش خود را به اطلاع برخی از سياستمداران رسانده است؛ شيندلر در تابستان گذشته به مسئولان دولتي و پارلماني گفته بود بشار اسد در آغاز سال 2013 ميلادي سقوط می كند، وی افزود: به اعتقاد سازمان اطلاعات خارجي آلمان، اوضاع به شكل دراماتيكي از آن زمان تغيير كرده است.

شيندلر افزود: نظامیان ارتش سوریه خطوط پشتيباني موثري ایجاد کرده و عملیات پشتیبانی در خطوط مقدم، سوخت رساني به تانك ها و جنگندها مهيا شده است و به نيروهاي اسد اجازه مي دهد مواضع از دست داده را بازپس گيرند.

به گزارش اشپیگل سازمان اطلاعات آلمان معتقد است ارتش بشار اسد به اندازه كافي براي شكست دادن مخالفان مسلح قوي نیست، اما مي تواند موقعيت خود را به خوبی تثبیت کند.

سازمان اطلاعات آلمان وضعیت جنگجويان خارجي مرتبط با القاعده در سوریه را بسیار سخت توصیف کرد و افزود: گروه هاي مسلح مختلف براي اعمال تسلط خود بر مناطق مختلف با يكديگر مي جنگند و نيروهاي نظام سوريه خطوط و گذرگاه های پشتيباني مخالفان را قطع کرده اند.

شيندلر پیش بینی کرد تا پایان سال جاری احتمال دارد ارتش سوریه نیمه جنوبی کشور را به صورت کامل در اختیار گیرد و تنها نیمه شمالی در دست مخالفان باشد.

سازمان اطلاعات آلمان ضمن ابراز بدبینی درباره مذاکره دولت سوریه با مخالفان گزارش داد: در میان گروه های مخالف مسلح سلسله مراتب فرماندهي وجود ندارد و آنها رهبري سياسي را به رسميت نمي شناسند.

پربیننده ترین خبرها