بحران آفرینی صهیونیستها در طرابلس برای تضعیف مقاومت

بحران آفرینی صهیونیستها در طرابلس برای تضعیف مقاومت
شنبه 4 خرداد 1392 - 20:59

طرابلس، العالم - جنبش توحيد اسلامي لبنان تاکید کرد که رژيم اسرائيل عامل بحران در شهر طرابلس در شمال لبنان است.

شيخ "هاشم منقاره" رئيس شوراي جنبش توحيد اسلامي لبنان روز شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم ، ضمن هشدار درباره اوضاع ناآرام در شهر طرابلس، مسئولان سياسي و امنيتي دراين شهر را متهم كرد كه طرابلس را رها كرده اند تا به مكاني براي ماجراجويي هاي گروه هاي مسلح تبديل شود.

 

منقاره افزود: عليرغم تمام آنچه كه درباره استقرار نيروهاي ارتش و ايفاي نقش آن براي پايان دادن به درگيري ها، قتل، كشتار و ويراني در شهر طرابلس گفته مي شود، اوضاع در اين شهر بسيار نابسامان است و در عمل از آتش بس خبري نيست.

 وي تاكيد كرد كه برقراري امنيت در طرابلس ، مسئوليتي همگاني براي همه مسئولان سياسي و ديني اين شهر است و اين مسئولان عليرغم اختلافات سياسي و ديني، بايد به مسئوليت خود در دفاع از اين شهر عمل كنند.

 

رئيس شوراي جنبش توحيد اسلامي لبنان همچنين افزود: اوضاع در طرابلس به معمايي تبديل شده است كه هيچ كس نمي داند چگونه بايد آن را حل كند.

شيخ منقاره با بيان اين كه گروه هاي سياسي در لبنان ، ارتباط مستقيم با اوضاع طرابلس دارند، تاكيد كرد كه دولت مسئول اصلي رسيدگي به وضعيت شهر است و بايد به وظيفه خود عمل كند.

 

رئيس شوراي جنبش توحيد اسلامي لبنان از اظهارات سرلشگر اشرف ريفي كه گفته بود افراد مسلح فرزندان آن ها هستند ، انتقاد كرد و افزود: اين سخنان بدان معناست كه وي اكنون زمام امور درگيري را در دست دارد و بايد اين درگيري ها را متوقف كند.

شيخ منقاره همچنين درباره دخالت هاي خارجي در طرابلس هشدار داد و تاكيد كرد همه اين بحران ها از ناحيه رژيم صهيونيستي است و هدف آن از بين بردن و تضعيف نيروهاي مقاومت است كه براي آزادي بيت المقدس تلاش مي كنند اما اكنون نقاب ها از چهره ها برداشته شده و دست پليد صهيونيستها رو شده است.

 

وي گفت: آنچه در القصير و در ديگر نقاط سوريه و همچنين در منطقه مي گذرد، همگي به يكديگر ارتباط دارد و لبنان هم متاثر از اين وضعيت است.

شيخ منقاره افزود: دشمنان مقاومت سلاح هاي جديد و از جمله تفنگ هاي صداخفه كن و لباس نظامي يكدست ميان طرف هاي درگير در طرابلس توزيع كرده اند.

 

تعداد قربانيان درگيري ها ميان دومنطقه "جبل محسن" و "باب التبانه" در شهر طرابلس در شمال لبنان كه از روز يكشنبه گذشته آغاز شده، به 23 كشته و 200 مجروح رسيده است .

اختلافات گروه هاي مسلح لبناني در قبال بحران سوريه و در پشت پرده اين قضيه شيطنت هاي دشمنان مقاومت به استمرار درگيري ها در طرابلس منجر شده است.
4-18:40

پربیننده ترین خبرها