پاسخ دندان شکن سوریه به وزیر خارجه سعودی

پاسخ دندان شکن سوریه به وزیر خارجه سعودی
يکشنبه 5 خرداد 1392 - 13:03

سوریه، "نظام ها و کشورهای شکست خورده" را مسؤول ریخته شدن خون شهروندان در این کشور دانست و خاطرنشان کرد: وزیر خارجه عربستان سعودی، کوچکتر از آن است که درباره سوریه و شهروندانش سخن بگوید.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سوریه با رد اظهارات سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان، مبنی بر اینکه "بشار اسد در آینده سوریه جایگاهی ندارد" اعلام کرد: وزیر امور خارجه عربستان، کوچکتر از آن است که درباره سوریه و شهروندان آن صحبت کند.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع رسانه ای خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه عربستان حق ندارد به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی درباره میهن پرستی، عرب بودن و اسلام سخن بگوید. زیرا وی اساسا فاقد این روحیات است.
وی اظهارنظر و تصمیم گیری درباره سرنوشت سوریه و ساختار نظام حکومتی آن را مختص به شهروندان آن دانست و با اشاره به اظهارات سعود الفیصل خاطرنشان کرد: تاریخ از کسانی که فاقد هر گونه خاصیتی هستند، به عنوان ریسک کننده، توطئه گر و مزدور یاد خواهد کرد.
یادآور می شود سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان دیروز شنبه در پاسخ به پیشنهادی درباره مشارکت بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کنفرانس ژنو2 درباره بحران این کشور گفت که ریاض با هر گونه نقش برای بشار اسد در آینده سوریه مخالف است.
سعود الفیصل مدعی شد: کنفرانس ژنو2 باید در سوریه آتش بس برقرار نماید.

پربیننده ترین خبرها