تحویل گاز سمی به غزه به جای گاز بیهوشی

تحویل گاز سمی به غزه به جای گاز بیهوشی
سه شنبه 7 خرداد 1392 - 22:05

رژيم صهيونيستي در اقدامي جنایتکارانه، سیلندرهایی را که با نوعی گاز سمی پر شده تحت عنوان گاز بیهوشی به بیمارستانهای منطقه تحت محاصره غزه تحویل داده است.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از غزه گزارش داد، رژيم صهيونيستي با محاصره نوار غزه و بستن راه هاي ارتباطي ، فلسطينيان اين منطقه را مجبور کرده است مواد مورد نیاز و حتی دارو را از طریق این رژیم تأمین کنند.
اخیرا پزشکان غزه پس از دريافت محموله دارو، متوجه شدند كه سیلندرهای گاز بیهوشی که از اراضی اشغالی ارسال شده با گاز كشنده دي اكسيد كربن پر شده است.

در پي كشف گاز سمي در سيلندر هاي مخصوص گاز بيهوشي ، وزارت بهداشت فلسطين رژيم صهيونيستي را به تلاش براي كشتن صدها بيمار در بيمارستانهاي غزه متهم كرد.

بر اثر استنشاق اين گاز 4 تن از بيماران هنگام جراحي دچار ايست قلبي شدند اما خوشبختانه از مرگ نجات يافتند.

"حسين عاشور" مدير مجتمع درماني غزه در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: متوجه شديم بيماراني كه براي بيهوشي قبل از عمل، نيتروس اكسايد  (NO2 ) را تنفس مي كنند دچار ايست قلبي مي شوند از اين رو ما بعد از توقف عمليات جراحي آنان را احيا و به بخش مراقبت هاي ويژه منتقل كرديم.
وي افزود: پس از آزمایش سيلندرهاي حاوي گاز مشخص شد 99 درصد از حجم آنها با دي اكسيد كربن پر شده است.
عاشور با ابراز تاسف از بروز اين حادثه، خواستار پيگيري آن از طريق مراجع بين المللي شد.
"مفيد المخللاتي" وزير بهداشت دولت فلسطین در غزه در نشست مطبوعاتي اظهار داشت: رژيم صهيونيستي مسؤول همه پيامدهاي ناشي از محاصره غزه از جمله منع واردات دارو و بستن راهها و اجبار فلسطينيان به استفاده از توليدات اسرائيلي است.
اشرف القدره سخنگوي وزارت بهداشت در فلسطين نيز به خبرنگار العالم گفت: سازمان هاي بين المللي بايد در قبال بروز اين جنايت بي شرمانه مسؤوليت پذير باشند و عامل واقعي آن را معرفي نمايند.
ناظران معتقدند هرچند پزشكان توانستند مانع بروز فاجعه در استفاده از گازهاي سمي براي بيماران شوند اما بعد از اين اتفاق، وزارت بهداشت غزه اعتماد خود را براي واردات دارو و مواد  مصرفي از داخل اراضي اشغالي از دست داده است.
tt-28-12:04

پربیننده ترین خبرها