درخواست لیونی برای حمله به غزه

درخواست لیونی برای حمله به غزه
چهارشنبه 8 خرداد 1392 - 10:12

العالم - " تزیپی لیونی" وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی که ریاست هیئت مذاکره کننده با تشکیلات خودگردان را برعهده دارد، خواستار حمله نظامی به حماس در غزه شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "لیونی" تاکید کرد "امکان مذاکره با حماس وجود ندارد و اسرائیل برای تثبیت قدرت بازدارندگی خود باید به حماس حمله کند."
درحالیکه مسؤولان جنبش مقاومت اسلامی هیچگاه خواستار مذاکره با رژیم صهیونیستی نشده اند، لیونی گفت: "مذاکره با حماس اشتباه بزرگی است."

وی افزود: "صلح با فلسطینیان باید بر اساس مرزهایی باشد که همه جهان آن را به رسمیت بشناسند نه فقط قطعنامه های سازمان ملل."
اظهارات این مسؤول جنگ طلب رژیم صهیونیستی درحالی مطرح می شود که وی به دلیل جنایات این رژیم در حمله سال 2009 به غزه و استفاده از فسفر سفید و دیگر تسلیحات ممنوع، به اتهام ارتکاب جنایت جنگی تحت پیگرد قرار دارد. لیونی در آن زمان وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بود.

حماس پیش از این اعلام کرده بود، کسی که جنگ علیه کودکان، زنان و افراد مسن را هدایت می کند و از فسفر سفید برای قتل کودکان استفاده می کند، نمی تواند روند صلح یا سازش با ملت فلسطین را هدایت کند.
حماس خواستار محاکمه لیونی در دادگاه های بین المللی شده است.

پربیننده ترین خبرها