در ادامه بازداشت شهروندان بحرینی؛

روستاي بني جمره در بحرين محاصره شد

روستاي بني جمره در بحرين محاصره شد
پنج‌شنبه 9 خرداد 1392 - 21:39

نماينده مستعفي فراكسيون اسلامي الوفاق ملي در مجلس بحرين خبر داد كه نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه با محاصره روستاي بني جمره به خانه ها يورش برده و شماری از شهروندان را بازداشت كردند.

"محمد جميل الجمري" روز پنج شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: شمار قابل توجهی از نيروهاي امنيتي در تمام مدت از نيمه شب تا صبح پنجشنبه در روستاي بني جمره به گشت زني پرداختند. این نيروها با بستن دروازه ها و خروجي هاي روستا در رفت و آمد شهروندان اختلال ايجاد كردند.

وي افزود: در طول شب از سراسر روستا صداي درگيري به گوش مي رسيد و نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه به بهانه جستجو به دنبال افراد "تحت پيگرد"، به اكثر خانه هاي روستا يورش بردند. اين يورش ها و درگيري ها در شب هاي گذشته نيز تكرار شده بود و طي آن، افرادي بازداشت شدند كه به هيچ وجه جزو فعالان سياسي يا كساني كه با پليس درگير شده باشند، محسوب نمي شوند.

الجمري خاطر نشان كرد: يكي از بازداشت شدگان روستاي بني جمره، حاج عبدالرئوف محمد جعفر است كه فرزندش از سوي نيروهاي امنيتي تحت پيگرد بود. حاج عبدالرئوف از تاجران سرشناس روستا است كه نامزد انتخابات شهرداري ها شده بود؛ ولی نیروهای آل خلیفه بدون توجه به این مسائل وی را بازداشت کرده و مقادیری ازلوازم منزل را مصادره کرده و مقداری پول از منزل حاج عبدالرئوف برداشتند.
نماينده سابق مجلس بحرين در باره روند گفت و گوي ملي اظهار داشت: رژيم آل خليفه در حالي براي گفت و گو فراخوان داد كه خود، براي آن آمادگي نداشت. مشكل اين بود كه گفت و گو، ديگر درخواست مخالفان رژيم نبود، بلكه خواسته دوستان بيگانه رژيم بود كه آل خليفه را تحت فشار گذاشتند تا بر سر ميز مذاكره حضور يابد، زيرا آن ها مي دانستند كه بحران بحرين، جز از طريق گفت و گو و برگزاري انتخابات قابل حل نيست.

الجمري افزود: رژيم آل خليفه با اكراه وارد گفت و گو شد و به همين دليل است كه پس از گذشت 18 جلسه از گفت و گو، هيچ واكنشي از خود نشان نداده و گفت و گو هيچ پيشرفتي نداشته است زيرا رژيم و هواداران رژيم كه پاي ميز مذاكره حاضر شده اند، فقط يك ماموريت دارند و آن به شكست كشاندن هر گونه طرح مخالفان براي ايجاد تحول در اوضاع سياسي كشور است.

30-14:41
26

پربیننده ترین خبرها